• Kobia

Köpa gammal postbil med "vibrerande växellåda"?

Kan inte skriva exakt vad det är för bil då den är till salu.

Den har bara gått runt 5000 mil men det första jag tänkte på är att lådan Easytronic bör ta stryk av att dela ut post. Bromsar också men det är väl bara att byta slitdelar. Något mer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-08 10:44
    Sätt inte ut länkar med ev. bil/ar, de tas bort och sedan ev. de som skriver dom.

• Svar på tråden Köpa gammal postbil med "vibrerande växellåda"?
  • StevenDiese

De är alltid buckliga på höger framskärm! He he kul att åka förbi posten och se 30 bilar tillknycklade på skärmen.

• Haskel

Största frågan är väl främst om du har lust att köra högerstyrd bil.

Av just den anledningen, skulle det mycket till innan jag funderade på att köpa en gammal postbil.

• Kobia
    StevenDiese skrev 2015-08-06 22:31:08 följande:
    De är alltid buckliga på höger framskärm! He he kul att åka förbi posten och se 30 bilar tillknycklade på skärmen.
    Trasig plast istället.
  • Kobia
    Haskel skrev 2015-08-06 22:34:50 följande:
    Största frågan är väl främst om du har lust att köra högerstyrd bil.

Av just den anledningen, skulle det mycket till innan jag funderade på att köpa en gammal postbil.
    Inga problem om man inte kör om på landsväg vad jag minns, haft en förut och måste vara toppen för tidningsbud och reklamutdelare, eller att ragga ;)
  • StevenDiese
    Kobia skrev 2015-08-06 22:43:48 följande:
    Trasig plast istället.
    Njae inte här... Här har de bucklor..
  • StevenDiese

Renault körs det tror jag

• Kobia

Här med, det är posten.
    Bilen är vit, kanske inte gått som postbil.

• Kobia

"Ca pris hos bilhandlaren: 45 600 kr"? Ska vara 40 privat, avdrag för högerstyrt 5000, lådan 15000, 5 nya däck på fälg 10.000 och övrigt skabb 5000, så blir det kvar 5000 och bud nu är 4500. Rimligt?

Bör nog provas först.

• kontrollant
    Kobia skrev 2015-08-07 15:38:42 följande:
    "Ca pris hos bilhandlaren: 45 600 kr"? Ska vara 40 privat, avdrag för högerstyrt 5000, lådan 15000, 5 nya däck på fälg 10.000 och övrigt skabb 5000, så blir det kvar 5000 och bud nu är 4500. Rimligt?

Bör nog provas först.
    Du kan alltså tänka dig att köpa skit, bara för att det är billigt?
  • Kobia

Bilen är tyvärr unik här, annars får man leta i andra länder och KVD är kända för att överdriva ärligt, så det som är tveksamt bör ses och provas. Bilhandlare köper ofta skit som blir pärlor och säljs med god vinst. Denna är ytterst tveksam men ser bra ut.

• Kobia

Kan inte skriva exakt vad det är för bil då den är till salu. Men köper vi en liknande bil ska den givetvis renoveras först.

• Kobia

KVD överdriver, har köpt en bil där förut men denna ska provas före bud om den är så dålig. Den ska bara vara i reserv.

• StevenDiese
    StevenDiese skrev 2015-08-06 22:56:23 följande:

Renault körs det tror jag

Edit: Fiat var det visst
  • Kobia
    StevenDiese skrev 2015-08-08 20:26:24 följande:
    Edit: Fiat var det visst
    Såg det med idag och Combon läckte ev. in vatten istället för ett annat fel som inte fanns.
Svar på tråden Köpa gammal postbil med "vibrerande växellåda"?