Anonym (Timmie) skrev 2015-08-13 10:39:30 följande:
Att kladda ner "halva bordet och golvet", tycker du att det är ok mot restaurangens personal?
Är det så viktigt att gå ut och äta med småbarn?
Det värsta jag skådat var en mamma som bytte blöja på ungen på stolen bredvid sig.
Så vidrigt att ord saknas.
Jag sa ingenting om vad jag tyckte om beteendet. Jag menar bara att jag inte hade märkt om det skett. Att jag har fullt upp med att ha trevligt med mitt sällskap istället för att hålla koll på vad alla andra sysslar med. Nu tror jag det är få som tar med barn som kladdar ner överallt utan det handlar antagligen mest om normalt spill (vilket vuxna också kan göra). Jag vet att ts skrev något om att vara kladdig runt munnen. Jag reflekterar varken över huruvida barn eller vuxna vid andra bord har kladd runt munnen när jag är ute och äter i alla fall.
Alltså. Alla tar upp sådana extrema exempel. Jag har aldrig råkat ut för något i närheten av att någon bytt blöja vid bordet på en restaurang. Inte heller att någon, varken barn eller vuxen kladdat ner så mycket att det stört omgivningen. Jag har inte ens varit med om att barn har skrikit, sprungit runt eller liknande så det stört. (ej snabbmatsställen med lekland inräknat). Ändå äter jag ute rätt ofta. Då håller jag mig inte ens till "vuxna snobbställen" där barn inte är välkomna. Jag är dessutom inget stort fan av jobbiga barn, så det är inte så att jag är übertolerant...
KAN det här vara ett SÅ stort problem? Vilka ställen har ni som blivit extremt störda ätit på? (helt ärligt, jag vill veta så jag kan undvika dessa ställen om jag mot förmodan råkat missa alla)
Jag känner att när jag väl skaffar barn då blir det nog flytt söderöver där barn är mer välkomna.. (kanske bör förtydliga att jag inte tycker det är okej att bete sig hur som helst och skylla på att "dom är ju barn", utan "ungarna" ska ju självklart uppfostras. Innan någon får panik och tror jag uppmuntrar extremt beteende..)