Skulle du låta din 10-11 åring vara ute till 1-2?
Skulle du låta din 10-11 åring vara ute till 1-2 på natten? Menar ute i typ staden, på exempelvis Malmöfestivalen?
Skulle du låta din 10-11 åring vara ute till 1-2 på natten? Menar ute i typ staden, på exempelvis Malmöfestivalen?
Absolut inte!
Vi har nog vänt på dygnet i sommar. 1-2 har nog inte hänt vi varit ute till nästan. Vi har barnen med oss hela tiden. Är i Grekland nu. Hamnade på en skruvad bar med ungarna mitt i natten. Dottern dansa loss på stranden till Bob Dylan. Inget var någonsin farligt bara trevligt. Bar ägaren var rätt på lyset men bara snäll. Tycker inte det är fel. Ungarna var trygga hela tiden.
Knappast.
Jag var på Malmöfestivalen med min mamma och hennes ex och hans barn när jag var 10-11 år. Vi stannade då till kl 00 för att se fyrverkerierna! Men ensam? Knappast! När jag var kanske 15-16 var de tiderna ok.
Vi har nog vänt på dygnet i sommar. 1-2 har nog inte hänt vi varit ute till nästan. Vi har barnen med oss hela tiden. Är i Grekland nu. Hamnade på en skruvad bar med ungarna mitt i natten. Dottern dansa loss på stranden till Bob Dylan. Inget var någonsin farligt bara trevligt. Bar ägaren var rätt på lyset men bara snäll. Tycker inte det är fel. Ungarna var trygga hela tiden.
Nej, möjligtvis i vårat sällskap någon enstaka gång
Tillsammans med en ansvarsfull vuxen, ja. Nyårsafton.
Nej, skulle aldrig låta mina barn vara ute så sent. Jag var själv det när jag var ung så vet att det inte skedde något bra.
Min unge var fyra år förra nyårsafton och var med ute vid tolvslaget. Likaså mitt barns bästa kompis med föräldrar.
Vid något särskilt tillfälle tillsammans med vuxen - kanske. Inte om det är ett ställe med mycket alkohol. Det känns lite tidigt faktiskt. Kanske lämpligare vid 13-14 år och då också med en vuxen.
Inte en chans.
På jul- och nyårsafton har det hänt att klockan blivit 12 och drygt det, men aldrig annars. Barnen är mycket påverkade dagen efter, griniga och gnälliga och allmänt i dålig form.
Ute, som i ute i kvarteret/gården och leker och stojar, får de inte vara efter 20:00. Man får respektera grannar osv, tycker jag.
Och att släppa ut dem själva på en festival på natten - nej, det skulle aldrig hända i den åldern.
Inte en chans med kompis
Inte otroligt om det var med någon förälder
Inte en chans med kompis
Inte otroligt om det var med någon förälder
Tillsammans med oss föräldrar? Möjligen om det var något riktigt speciellt uppträdande eller liknande, typ en artist som min son (9 år) VÄLDIGT VÄLDIGT gärna ville se.
På egen hand eller med en kompis? Aldrig i livet!