• Hhelena80

Medlemsavgift på GK?

Hej!

Våran familj är med i en golfklubb, vill ej nämna vilken pga identitetsskäl, men kan säga att den ligger i Stockholms området! Min man anser att jag är snål men vill bara höra vad andra betalar i medlemsavgift på eran golfklubb?

Vi betalar 5 avgifter; min, min mans, och våra 3barns.

Jag anser att de yngsta barnens avgifter är alldeles för höga då de bara spelar i "barnklubben" än så länge. Sigrid, den äldsta, spelar med oss andra då henne förstår jag att vi får betala mer för.

Vi har valt att betala månadsvis (då 5 avgifter på en gång i en återtagning blir ALLDELES för hög) men utöver detta är det golfträffar, luncher, barndagar osv som kostar. Vi älskar att spela golf och har absolut råd med det men känner ändå att vi är medlemmar i en liiite för fin golfklubb (både min och mannes föräldrar & mor- samt far- föräldrar är medlemmar här) jag skulle kunna va medlem i en lite lägre standard klubb och då få lite mer pengar över varje månad, men mannen i huset är inte positiv till detta!

Är somsagt kanske som mannen min säger att jag är snål men är bara nyfiken vad ni andra betalar för att spela golf!

Ha en bra kväll!

/helena

? Sigrid 2001 ? Carl 2005 ? Magdalena 2007 ?
  • Svar på tråden Medlemsavgift på GK?
  • Hhelena80
    Hhelena80 skrev 2015-08-09 21:29:56 följande:

Hej!

Våran familj är med i en golfklubb, vill ej nämna vilken pga identitetsskäl, men kan säga att den ligger i Stockholms området! Min man anser att jag är snål men vill bara höra vad andra betalar i medlemsavgift på eran golfklubb?

Vi betalar 5 avgifter; min, min mans, och våra 3barns.

Jag anser att de yngsta barnens avgifter är alldeles för höga då de bara spelar i "barnklubben" än så länge. Sigrid, den äldsta, spelar med oss andra då henne förstår jag att vi får betala mer för.

Vi har valt att betala månadsvis (då 5 avgifter på en gång i en återtagning blir ALLDELES för hög) men utöver detta är det golfträffar, luncher, barndagar osv som kostar. Vi älskar att spela golf och har absolut råd med det men känner ändå att vi är medlemmar i en liiite för fin golfklubb (både min och mannes föräldrar & mor- samt far- föräldrar är medlemmar här) jag skulle kunna va medlem i en lite lägre standard klubb och då få lite mer pengar över varje månad, men mannen i huset är inte positiv till detta!

Är somsagt kanske som mannen min säger att jag är snål men är bara nyfiken vad ni andra betalar för att spela golf!

Ha en bra kväll!

/helena

Ber om ursäkt för alla stavfel och autocorrekt dom ändrar men tror ni förstår!
  • Hhelena80
    Tines skrev 2015-08-09 21:51:06 följande:

Men vad betalar ni?

Haha glömde skriva det i ts;

Vill inte skriva ut vad vi betalar innan ja ser va andra betalar haha. Mannen tycker att ja är dumsnål men vill "bevisa" för honom att vi betalar för mycket!
    ? Sigrid 2001 ? Carl 2005 ? Magdalena 2007 ?
  • sportpappa

Jag betalar 610 kr per år och sen tillkommer då greenfee. Eftersom jag inte spelar så ofta och de gånger jag spelar så är det på olika banor så är jag istället distansmedlem och betalar greenfee där jag spelar.
    Jag var tidigare helmedlem med fritt spel på hemmabanan, men att betala flera tusen per år och knappt spela där var bara pengar i sjön.

Jag såg nu att min gamla klubb har ändrat om hela sin prismodell och infört en hel hög med nya medlemskap som gör att man slipper vara helmedlem om man inte spelar så mycket. Även golfklubbarna försöker väl hänga med i utvecklingen även om det går väldigt långsamt.

Spelar alla i familjen så mycket att det är värt att betala fullt pris för alla?
    Kolla om ni kan betala familjeavgift istället.

• Hhelena80
    sportpappa skrev 2015-08-09 22:01:50 följande:

Jag betalar 610 kr per år och sen tillkommer då greenfee. Eftersom jag inte spelar så ofta och de gånger jag spelar så är det på olika banor så är jag istället distansmedlem och betalar greenfee där jag spelar.

Jag var tidigare helmedlem med fritt spel på hemmabanan, men att betala flera tusen per år och knappt spela där var bara pengar i sjön.

Jag såg nu att min gamla klubb har ändrat om hela sin prismodell och infört en hel hög med nya medlemskap som gör att man slipper vara helmedlem om man inte spelar så mycket. Även golfklubbarna försöker väl hänga med i utvecklingen även om det går väldigt långsamt.

Spelar alla i familjen så mycket att det är värt att betala fullt pris för alla?

Kolla om ni kan betala familjeavgift istället.

Tack så mycket!

Jag, mannen och den äldsta dottern spelar någon gång varje spelbar vecka. De yngre kan vi (tyvärr!!!) inte få ner priset på då det endast finns ett barnmedlemskap.

Vi är allihopa hemmamedlemmar på våran klubb med fritt spel.

Har pratat med dom om familjeavgift men då måste man vara 4 stycket på ett fullt medlemskap (alltså 4 styckna över 14 år) vilket jag tycker är helt sjukt!

Tack för ditt svar!
  • Tonårsmamman1
    Tonårsmamman1 skrev 2015-08-09 22:05:43 följande:

6 000 för fullmedlem.

Juniorer mellan 1 700-2 200, 13-25 år, knattar 800 kr.

Då får vi spela fritt på 4 olika banor.
  • Hhelena80
    Tonårsmamman1 skrev 2015-08-09 22:05:43 följande:

6 000 för fullmedlem.

Juniorer mellan 1 700-2 200, 13-25 år, knattar 800 kr.

I månaden eller om året? Våra junior priser är så mycket mindre än vårat fullmedlemskap och förmånerna var betydligt sämre så för oss tjänade vi på att sätta äldsta dottern (14) på ett fullt medlemskap! Våra knattepriser, eller barnmedlemskap som det heter på våran GK, ligger på 1200kr/mån!

I vilken stad spelar ni? Det är priser som dessa som jag skulle se som helt okej!

Tack flr ditt svar!
  • Hhelena80
    Hhelena80 skrev 2015-08-09 22:09:33 följande:

I månaden eller om året? Våra junior priser är så mycket mindre än vårat fullmedlemskap och förmånerna var betydligt sämre så för oss tjänade vi på att sätta äldsta dottern (14) på ett fullt medlemskap!

"Våra juniorpriser skiljer sig så lite...."

Skulle det stå! Är för trött för att skriva ikväll känner jag haha
  • Tonårsmamman1
    Hhelena80 skrev 2015-08-09 22:09:33 följande:
    I månaden eller om året? Våra junior priser är så mycket mindre än vårat fullmedlemskap och förmånerna var betydligt sämre så för oss tjänade vi på att sätta äldsta dottern (14) på ett fullt medlemskap! Våra knattepriser, eller barnmedlemskap som det heter på våran GK, ligger på 1200kr/mån!

I vilken stad spelar ni? Det är priser som dessa som jag skulle se som helt okej!

Tack flr ditt svar!
    Årsavgifter.

Södra Skåne.
Svar på tråden Medlemsavgift på GK?