Medlemsavgift på GK?
Hej!
Våran familj är med i en golfklubb, vill ej nämna vilken pga identitetsskäl, men kan säga att den ligger i Stockholms området! Min man anser att jag är snål men vill bara höra vad andra betalar i medlemsavgift på eran golfklubb?
Vi betalar 5 avgifter; min, min mans, och våra 3barns.
Jag anser att de yngsta barnens avgifter är alldeles för höga då de bara spelar i "barnklubben" än så länge. Sigrid, den äldsta, spelar med oss andra då henne förstår jag att vi får betala mer för.
Vi har valt att betala månadsvis (då 5 avgifter på en gång i en återtagning blir ALLDELES för hög) men utöver detta är det golfträffar, luncher, barndagar osv som kostar. Vi älskar att spela golf och har absolut råd med det men känner ändå att vi är medlemmar i en liiite för fin golfklubb (både min och mannes föräldrar & mor- samt far- föräldrar är medlemmar här) jag skulle kunna va medlem i en lite lägre standard klubb och då få lite mer pengar över varje månad, men mannen i huset är inte positiv till detta!
Är somsagt kanske som mannen min säger att jag är snål men är bara nyfiken vad ni andra betalar för att spela golf!
Ha en bra kväll!
/helena