Ska du inte ha ett glas vin? Är du gravid eller??? :-(
Hej,
som oförklarligt barnlös är det ju mycket man ska stå ut med. Förutom alla frågor/dumma kommentarr från omgivningen om varför man inte skaffar barn, till alla vänner som får barn i tid o otid och alla tankar och all längtan så vill jag addera ytterligare ett - måste få gnälla av mig lite...
...har försökt bli gravid i ca 1,5 år och varje månad hoppas man ju - många månader har jag förskt att tänka positivt och känt att nu, denna gången kommer det att gå vägen - och därför tänkt xtra mycket på kost och hållt mig undan från alkohol (mest för att man gör allt för att optimera chansen - samt att man inte vill ha ångest av att ha festat hårt och därefter få veta att man är gravid, även om alla säger att man ska leva som vanligt fram tils att man testar positivt...) Genom mitt jobb blir det en del tillställningar med middagar etc och jag är sååå less på att alla människor ska lägga sig i om jag dricker eller inte!!! What's up with that????? Ska du inte ha vin? Är du gravid eller?? Håll käften har jag lust att säga! Just nu blir jag jätteprovocerad av detta, kanske just för att jag försökt så länge och det är jävligt jobbigt ibland. Hur hanterar ni detta?