Begränsa abortlagen i Sverige!
Jag skriver redan nu, så att det inte ska bli några missuppfattningar, men det lär det väl bli ändå. Jag är inte emot abort! Det är bra att det finns om kvinnan har blivit gravid via t ex våldtäkt, incest, om kvinnan är väldigt ung (under 18 år) eller om graviditeten innebär en fara för barnet och/eller kvinnans liv.
Det görs nästan 40 000 aborter per år i Sverige! Det är en galet hög siffra. Jag tror inte en sekund på att alla dessa aborter genomförts pga våldtäkt, incest, om kvinnan varit väldigt ung eller om graviditeten inneburit en fara för barnet och/eller kvinnans liv. Det köper jag inte alls! Självklart så förekommer det väl, men i hög grad då? Inte alls särskilt hög skulle jag gissa.
Dom flesta aborter förekommer (för att vara övertydlig: säger inte alla aborter) pga rent slarv! Jag säger inte att man ska förbjuda människor att ha ett sexliv eller tvångssterilisera folk till höger och vänster, men för tusan om man inte vill ha barn, varken inte alls eller inte för tillfället, se då för fan till att skydda er!! Det finns gott om preventivmedel. Och ja, jag vet också att inget preventivmedel är 100% säkert, men det är inte 0% säkert heller som det känns som många påstår det som ropar ut: "Man kan faktiskt bli gravid ändå!"
Jo, tack det känner jag till. Men är det verkligen upp till 25 000 kvinnor i Sverige som blir gravida trots skydd? Bullshit! Det rätta ordet är för att det görs så helvetes många aborter i vårt land kallas: Slarv!
Ta ansvar för era handlingar om ni inte vill ha några barn. Skydda er! Det finns kondom, det finns P-piller, minipiller, spiral, pessar och p-stav. Det är faktiskt inte så himla svårt. Eller är de det?
Sen tycker jag även att aborter får göras på tok för länge i Sverige! Fri abort fram till vecka 18 och abort vid giltigt skäl godkänt av Socialstyrelsen fram till vecka 22?!
Det är ju nästan så att man mår illa. Jag tycker Sverige ska begränsa abortlagen! Fri abort fram till vecka 10. Högst! Jag menar dom flesta, om inte alla får jag någon form av graviditetssymptom när dom blivit gravida. Det brukar komma ganska tidigt runt graviditetsvecka 5, såsom utebliven mens, ömma bröst, illamående och trötthet. Jag säger inte alla kvinnor får alla dessa symptom, men något form av symptom får man ju. Det är ju en hormonell förändring som sker i kroppen.
Jag säger det igen så att folk kanske kan börja förstå: Vill du inte ha barn? Se till att skydda er! Vill du inte ta ansvar för en annan människas liv? Samma sak där. Se till att skydda er! Vill du inte tillbringa resten av ditt liv att du ständigt är orolig för en annan individ? Igen. Se till att skydda er!
Det är faktiskt inte så himla svårt.