• amalie79

Losec mfl?

Jag är i v 18 och har ETT gravidsymtom- halsbränna från helvetet.

Har ont av sur mage även "ogravid".

Har tuggat mig igenom alla medel som ska vara okej - Novalucol, gaviscon, galieve.

Även bikarbonat, mandel, alla de där husmorsknepen. De där medlen funkar inte för mig.

Nu är jag orolig för mina tänder. Jag har redan svag emalj, delvis pga sur mage. Vill inte ha frätskador.

Hur är det nu en gång för alla, får man eller får man inte ta losec mups som gravid? Vet folk som gjort det men när man läser står det olika saker.

Vet någon?

• Svar på tråden Losec mfl?
  • kaffe

Regel nummer ett: Kontakta din barnmorska och läkare. Endast dom vet vilka mediciner du kan ta. Det som är ofarligt för en kan ge allvarliga komplikationer för en annan.

• amalie79
    kaffe skrev 2015-08-10 13:15:39 följande:

Regel nummer ett: Kontakta din barnmorska och läkare. Endast dom vet vilka mediciner du kan ta. Det som är ofarligt för en kan ge allvarliga komplikationer för en annan.[/quote

Jag

[quote=75620662][quote-nick]kaffe skrev 2015-08-10 13:15:39 följande:[/quote-nick]Regel nummer ett: Kontakta din barnmorska och läkare. Endast dom vet vilka mediciner du kan ta. Det som är ofarligt för en kan ge allvarliga komplikationer för en annan.

Ja jag får väl göra det. Någon läkare har jag inte för jag är kärnfrisk och har inte varit hos doktor sedan barndomen. Min bm kan man inte ringa direkt till utan man får ringa ett allmänt nummer så ska testa det imorgon tänkte jag. Eller så väntar jag tills jag träffar henne. Vi har ju bara träffats en gång så har inte hunnit få någon relation så än.
  • amalie79

Mm alla jag vet som haft problem har också fått lov att ta dem. Tror inte det blir någon skillnad för mig, något får de låta mig ta iaf för det funkar inte att gå runt och harkla upp sura bitar lunch klockan tre på eftermiddagen längre.

Men nu är det faktiskt lite bättre, det var värre för några veckor sedan, men lär väl komma igen när bebis blir stört och trycker uppåt.

• amalie79

Det är liksom inte på nivån " lite sur i magen" utan mer " det kommer bitar av maten som man får stanna och spotta ut och det känns som om bröstet ska sprängas inifrån"

Svar på tråden Losec mfl?