Förskola
Vår lille son (15 månader) ska börja förskolan i nästa vecka och jag är lite nyfiken på det hur det funkar med vissa saker så tänkte höra om någon hade lite erfarenheter att dela med sig av..
Vår son får oftast en flaska ersättning/välling när det är dags att sova, både som till natten och vid dagvilan.. Det känns som om det kanske kan bli svårt på förskolan, eller? Vänjer de sig snabbt av med det på förskolan?
Vi har kört BLW hela tiden och sonen är rätt bra på att äta. Dock har vi ju oftast honom naken eftersom bordsskicket är ungefär vad en kan vänta sig av en 15månaders..=) Ska vi ta med extrakläder att byta till efteråt? Mat står väl förskolan för antar jag? Sonen äter ju typ allt, men mestadels med händerna..
Blöjor står vi själv för eller?
Sonen går, om än lite ostadigt än så länge, men pratar inte alls med ord än.. Jag antar att det inte är direkt ovanligt på småbarnsavdelningarna men hur funkar det?
Ja, om någon har en massa andra bra tips för en bra upplevelse på förskolan med en 15månaders så är det väldigt välkommet.. =)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-10 19:07
Vill poängtera att jag självklart förstår att det kan skilja sig från förskola till förskola men råd/tips/svar är ändå helt välkommet!