• Anonym (orsak)

Jag är orsaken till att det händer så mycket skit i världen!

Jag är orsaken till att det händer så mycket hemska saker i världen känns det som.

Många har nog läst och hört det som hände i Västerås igår på Ikea-varuhuset. Jag bor knappt en halvmil från detta Ikea-varuhus och hade kunnat varit där igår. Hade jag varit där, hade det istället varit jag som blivit personen som blev huggen till döds.

Om jag säg bott i Stockholm istället, så hade det hänt där. Samma om jag bott i säg Göteborg, Sundsvall eller Kiruna, så hade det istället hänt där. Allt detta sker pga mig!!

En viss person sa ibland till mig att jag är orsaken till att det händer så mycket skit i världen. Skulle jag ta livet av mig så skulle det sluta inträffa.

Det kanske ligger något i det.

Jag var svårt mobbad och illa behandlad som barn, både i skolan och i hemmet. Tänk alla dom som fått bevittna allt skit jag fått stå ut med, hur traumatiserade och hur dåligt dom måste måste må pga mig.

Det kanske hade varit lika bra om jag aldrig hade fötts...

• Svar på tråden Jag är orsaken till att det händer så mycket skit i världen!
  • SchaefferBoy

Nej du är inte orsaken till allt skit i världen. Det är människors uppblåsta egon som ställer till det.

Du måste börja se kallt på situationen. Som buddhisterna säger man ska varken glädjas eller känna sorg inför framtiden utan man ska vara lugn och ta dagen som den kommer. Det känns att du är ledsen för att du blev mobbad, se det kallt det också. Dessa människor var egoister som kände sig viktiga när de fick trycka ner dig och sätt punkt. Det har redan skett och går inte ändra på, sätt punkt. Jag återupprepar igen så att det går in, sätt punkt för historien. Blicka framåt gör saker du finner intressanta och om du känner du vill hjälpa folk så hjälp bra folk som själva varit i din sits.

• Anonym (.....)

Oj, vad du tror mycket om dig själv. Du måste inse att du inte är lika "viktig" för världen som du tror. Så fort man inser det mår man mycket bättre.

• Anonym (kajsa)

Äh, skärp dig. Det begriper väl vem som helst, även du själv, att inte DU är orsaken till allt elände som sker. Var och en av oss bär nog lite av ansvaret för vårt eget elände, utom det som andra utsätter oss för. Så att så länge du inte hugger någon med en kniv är det inte ditt fel att någon blir knivhuggen till döds. Slappna av lite va?

Svar på tråden Jag är orsaken till att det händer så mycket skit i världen!