• monnys

Agnes eller Alice?

Ska jag välja Namnet Agnes eller Alice till min dotter? Mina andra barn heter Robin,Gustav och Isak. Vilket passar bäst med deras namn?

• Svar på tråden Agnes eller Alice?
  • KakanSmakan

Alice.

Agnes är lite, lite finare tycker jag, men Alice passar bättre till dina andra andra barns namn. Plus Agnes är så vanligt nu

• Aniiee

Alice. Helt klart. Mer gångbart även internationellt.

Though we think we witness, we're part of the scene.
  • hellof

Agnes tycker jag passar bra med dom andra namnen, men Alice passade också bra! Ha ha inte så mycket till hjälp men fina gångbara namn båda två!

• charlie00

Båda är fina men jag föredrar Agnes, dock passar Alice bättre med syskonens namn.

• LiAiMo

Agnes funkar bäst till syskonen och är finast tycker jag men Alice är inte långt efter på min lista

• Natulcien

Jag tycker att båda passar till syskonens namn, men Agnes är det vackrare namnet av de två.
    Agnes är både vackert, tufft, karaktärsfyllt och stiligt. Alice tycker jag är lite uttjatat tyvärr.

• Natulcien
    KakanSmakan skrev 2015-08-11 15:45:13 följande:

Alice.

Agnes är lite, lite finare tycker jag, men Alice passar bättre till dina andra andra barns namn. Plus Agnes är så vanligt nu

Fast Alice är ju ännu vanligare, både totalt sett och sett till antalet som fick namnet 2014...
  • fluu

Jag tycker bra om båda namnen, men Agnes har något speciellt över sig, det känns lite rivigare än det väldigt ljuva Alice också. Men Alice passar bäst med syskonens namn om det nu är viktigt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • annieh897

Tycker att båda namnen funkar bra med syskonens. Föredrar Alice framför Agnes.

• Flizan30
    monnys skrev 2015-08-11 15:30:56 följande:

Ska jag välja Namnet Agnes eller Alice till min dotter? Mina andra barn heter Robin,Gustav och Isak. Vilket passar bäst med deras namn?

Båda namnen är fina:). Tycker båda passar. Agnes låter mer gammaldags för mig. Medan Alice är mer internationellt gångbart. Båda namnen är vanliga bland nyfödda nu.
Svar på tråden Agnes eller Alice?