• Spongebob93

Vad är det med min sambo??

Hej!

Trodde inte att jag skulle behöva komma hit, men jag är så sjukt trött på min sambo, så jag behöver er hjälp. .

Jag är 22 och min tjej är 20 år. Vi har varit tsm i 1år. Vi flyttade ihop till ett litet hus efter 7 månader. Innan dess bodde jag hemma hos henne.

Vi grälar inte ofta, men när vi gör det så brukar det hålla i sig i 2-3 dagar innan det går över.

Detta problem började förra veckan. Innan har hon pussat o kramat mig o allt. Regelbundet sex. Men nu gör hon inget av det. Pussar jag henne, putar hon knappt med läpparna. Då är det ingen idé o fortsätta tycker jag. Hon stör sig på småsaker på mig o blir sur för minsta lilla, så har det inte varit förut. Hon blir sur om jag rör henne på fel sätt.

Hon har börjat porrsurfa mer har jag sett på datorn. Hon vet inte att man kan rensa historiken :)

Vi träffades på Badoo och hon är fortfarande medlem där och loggar in så och då. Dock så har hon skrivit att hon är upptagen vilket uppskattas.

Det är bara o fråga om ni undrar nånting mer..

• Svar på tråden Vad är det med min sambo??
  • Ungoliant

Låter som att nyförälskelsen lagt sig och vardagen kommit ikapp. Inget konstigt efter ett år. Låter också som att ni borde jobba på att hitta mer konstruktiva sätt att lösa konflikter och överlag att kommunicera med varandra.

• Spongebob93

Jag vill ha hjälp med att vi ska hitta tillbaks till varandra till passionen som fanns där innan.

Ja, precis som du säger, så har vi nog fastnat i det vardagliga.

• BCH52

Relationer är aldrig lätta, ni har känt varandra i ett år och bott tillsammans några månader. Ert förhållande kommer nu in i nästa stadium, den första förälskelsen lägger sig, vardagen kommer, små vanor och ovanor som man stör dig lite på. Man tycker att man nu känner varandra helt och inget känns nytt.

Fungerande relationer måste man jobba med hela livet, kriser och upp-och- ner perioder kommer och går.

Det ni kan göra är att tala med varandra på ett öppet och icke- anklagande sätt. Fråga vad som gjort att hon nu tar avstånd från dig. Är det kanske någon missuppfattning, någon sagt nåt som sårat henne (att du skulle ha gjort eller sagt något). Har det hänt något i hennes liv som gör att hon inte kan/ orkar visa ömhet mot dig. Hur är det med arbete/studier, problem eller oro där. Har ni ekonomiska problem.

Det kan också vara så att hon börjat tappa känslor för dig och att hon känner att denna relation inte är rätt för henne.

Prata med varandra, men framförallt lyssna.

• Spongebob93

Vi har fast arbete båda två. Ekonomin är det inga problem med. Vi delar på det mesta förutom våra egna telefon räkningar.

Jag ska ta tag i detta när vi kommer hem eftersom hon knappast kommer göra det. Så vi får pratat ut om det här.

Jag älskar dig brukar jag ibland säga o då säger hon. Jag älskar dig med. Men hon säger det aldrig själv eller skriver gulliga sms längre.

Funderar på att skriva ett sms nu där jag skriver följande.

jag älskar dig, men du och jag måste prata idag. För detta är allvar nu.

• sofie9166

Om du vill hitta tillbaka till varandra så sätt er ner och prata om ert förhållande.
    Det kan vara jobbigt men det behövs. Vardagen har kommit det är inte ny kärt och romantiskt som det var i början det är normalt att det kan hända.
    Men sätt er ner och prata allvar tillsammans.
    Så får du se om ni fortfarande vill leva tillsammans.

• sofie9166

Om du vill hitta tillbaka till varandra så sätt er ner och prata om ert förhållande.
    Det kan vara jobbigt men det behövs. Vardagen har kommit det är inte ny kärt och romantiskt som det var i början det är normalt att det kan hända.
    Men sätt er ner och prata allvar tillsammans.
    Så får du se om ni fortfarande vill leva tillsammans.

• Ungoliant
    Spongebob93 skrev 2015-08-12 08:07:18 följande:

Funderar på att skriva ett sms nu där jag skriver följande.

jag älskar dig, men du och jag måste prata idag. För detta är allvar nu.

Trams, då kommer hon gå runt och må dåligt hela dagen och inte veta vad du vill. Skippa dramat. Säg samma sak när ni ses ikväll istället.
  • sofie9166

Nej skriv inget sms då blir hon orolig. Sånt ska man ta öga mot öga.

• BCH52
    Spongebob93 skrev 2015-08-12 08:43:00 följande:

Okay. Ska inte göra det. Jag väntar med allt tills vi komet hem

Bra beslut av dig. SMS är bra, med man bör vara försiktig med att försöka kommunicera annat än fakta via det.

Och du, om det blir så att ni avslutar relationen, även om det blir mot din vilja, sköt det snyggt. Kom ihåg en av de bästa sätten att bedöma karaktären hos en eventuell partner är hur den avslutat en relation och att den inte snackar skit om tidigare partner.
  • Spongebob93

Jag tror och hoppas inte det.

Vi ska faktiskt åka och köpa kattungar idag, 2st

Tänkte bjuda ut henne på bio imorn, får se om det nappar.

Kan jag skriva ett sms med bara jag älskar dig då?

• BCH52

Nja, ligg lågt med SMS. Hon kan känna sig "tvungen" att svara samma även om hennes känslor just nu är kaos.

• sofie9166

Jag har tyvärr varit i nästan samma situation det slutade med att jag gjorde slut med honom :-/

• sportpappa
    Spongebob93 skrev 2015-08-12 10:30:48 följande:

Jag tror och hoppas inte det.

Vi ska faktiskt åka och köpa kattungar idag, 2st

Tänkte bjuda ut henne på bio imorn, får se om det nappar.

Kan jag skriva ett sms med bara jag älskar dig då?

Personligen hade jag hoppat över kattungarna innan ni rett ut hur framtiden ser ut. Kattungar är söta, men kräver en hel del jobb som kan öka belastningen på ert förhållande. Skaffar ni kattungar för att hålla ihop förhållandet eller för att minst en av er verkligen vill ta ansvar för två katter i x antal år framöver?
  • sofie9166

Om ni köper kattungar och ert förhållande inte funkar då blir det bara jobbigt vem ska ska behålla dom.

• BCH52
    Spongebob93 skrev 2015-08-12 12:21:37 följande:

Okay. Vad tror ni då? Har ni varit i samma situation och i så fall hur gick det osv.

Tyvärr kan nog ingen av veta eller ens gissa hur det kommer att sluta. Ni är rätt unga så statistiskt så är det rätt stor risk att ni kommer att bryta upp, nu eller senare. Men, en kris kan också stärka förhållandet.

Jag har haft relationer där krisen slutade med att vi bröt upp, jobbigt då det inte var på mitt initiativ, men jag överlevde. Bra att lära sig det också, att jorden inte går under. I nuvarande relation har vi haft ett antal kriser, rett ut dem och förhållandet har stärkts.

.... och som övriga säger, inga kattungar ännu.

En tanke slog mig, kan hon vara eller misstänka att hon är gravid och har ångest och funderingar kring detta. Vet inte vad hon vill, vet inte om/hur hon ska kunna berätta för dig.
Svar på tråden Vad är det med min sambo??