• mickaa

fler som har amerikansk bulldog ?

Hej. Tänkte jag skulle kolla om det finns fler här som har ambullar? Att man kan dela tips till varandra ovs. Hur tränar ni eran hund på bästa sätt? Bra aktivering för den här rasen. Ja allt möjligt. Själv har jag en mix av ambullar o bordercollie men utmärker sig mest för att vara bulldog. Han är 5 månader nu och full av bus.

• Svar på tråden fler som har amerikansk bulldog ?
  • Lenore90

Har en ambull/labrador på syrax över ett år, men är mest som en ambull :)

Nu när han passerat ett år så blir det snart lite mer styrketräning :)

• mickaa

Äntligen någon som svarat;) ja min är mest ambullar i med de märks. Min e 6 månader o kan vara ett monster ibland, så hårdhänt o svarar inte på normala tillrättavisningar, har märkt att man måste vara ganska hård ä, känns inte så kul men det är de enda som får honom att tappa fokus på vad han gör. Jättelätt lärd o kan jätte mkt saker redan, vi tränar spår redan för o sysselsätta skallen på han, cyklar o han har en dragsele på då han gillar att få dra på. Märkbart rastlös om han o inte får springa av sig ordentligt minst en två gg dagen. Nu är han iof i sin tidiga tonår oxå. Mens mest av tiden är han en gosvalp men i slutet på promenader får han nått ryck. Han hoppar o biter i kopplet o biter på mig o låter som han ska döda någon. Han låter alltid mkt när han leker. Hur är din hund ?

Svar på tråden fler som har amerikansk bulldog ?