• förstagångengravid

Ul i som påståt pojke men visat sig flicka har detta hänt nån mer ?

Jag fick besked i vecka 18 att jag vänta pojke men min känsla sitter inte på att de en pojke för har en son på 10 månader redan men sen nästa nu för en vecka sen sa en tror de är en flicka kan inte se snopp eller pung vad innebär de Asså hur ofta händer de Att dom växlar pojke med flicka är de möjligt

• Svar på tråden Ul i som påståt pojke men visat sig flicka har detta hänt nån mer ?
  • Embla twopointoh

Det är en bedömning barnmorskan/läkaren gör vid UL, inte en exakt vetenskap. Vill man ha ett exakt svar måste man ta fostervattenprov så att de kan kolla kromosomerna.

Så, självklart finns det en viss felmarginal, jag har hört att en bedömning vid UL är någonstans mellan 90-95% säkert. Det beror ju på olika faktorer, såsom vecka UL utförs i, erfarenheten hos personalen, utrustningen o.s.v.

Jag har en bekant som fick höra "flicka" på RUL, men det visade sig sedan vid förlossningen vara en pojke.

• förstagångengravid

Om de är en pojke eller flicka blir lika lycklig men om de är en flicka vill jag förbereda o köpa kläder för de e väldigt dyrt o ekonomin e inte den bästa så min tanke är där hela tiden...jag blev inte nervös förrens folk frågasatte hur Jag inte kunde veta säkert på könet o dom tror att jag håller svaret hemligt för jag ej e nöjd med svaret men de stämmer inte :(

Svar på tråden Ul i som påståt pojke men visat sig flicka har detta hänt nån mer ?