• MrsMia

Bada topless?

Personligen känner jag mig lite obekväm med att sola topless på stranden, om det inte är lite avstånd mellan mig och andra strandgäster. För att få jämn fin färg när jag är i Grekland och andra länder där det är lagligt blir det dock ofta så jag gör. Försöker ändå sköta det "snyggt".

Nu till frågan! När jag ändå solar topless badar jag även helst utan topp, så mycket skönare helt enkelt. Hur ser du på att BADA topless? Är det ok vid en strand där man ändå kan tänka sig att SOLA utan bikinitopp?

Tankar kring detta?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bada topless?
  • Paulina P P

Egentligen en intressant fråga. I Mellanöstern har man sexualiserat kvinnans hår och hon måste ha slöja. Här har man sexualiserat kvinnans bröst - till skillnad från mannens.

• Duckan

I södra Frankrike är det väldigt vanligt med topless-solande damer. Kan inte säga att det stör mig även om jag själv absolut inte är intresserad av att göra detsamma.

• j a d e
    Paulina P P skrev 2015-08-18 15:23:10 följande:

Egentligen en intressant fråga. I Mellanöstern har man sexualiserat kvinnans hår och hon måste ha slöja. Här har man sexualiserat kvinnans bröst - till skillnad från mannens.

Hela kvinnan är sexualiserad- inte bara håret. Och detta från barnsben.

Svar på TS, i lagom avskildhet, sure.
Svar på tråden Bada topless?