• Thiornia91

Infektion?

Skulle bara behöva råd. Har haft en galen graviditet men lyckats ta mig till 37+0 veckor imorgon. Men igår efter min vila under dagen vaknade jag upp och kände mig hemsk och har haft det så sen dess. Har ont I halsen, feber känsla men ingen hemsk värme, illamående när jag försöker äta, trött dygnet runt och kroppen känns som sten och det gör mig yr lite fram och tillbaka. Mitt fostervatten har haft en spricka sen vecka 33+4 så vill mest vara säker att jag inte har fått en infektion. Att det bara är en förkylning. För man läser om massor av olika symptomer men kan inte säga att det är hv t.ex . några råd?

• Svar på tråden Infektion?
  • Thiornia91

Just det som jag var orolig för. Inte haft något sådant innan så vet inte vad som är vanligt eller oroande symptomer.

• emeliess

Jag förstår inte varför du inte kontaktar sjukvården direkt...

• Thiornia91

Ville ha råd om någon gått igenom samma sak. Men åkte in igår. Var en förkylning som jag "hoppades" på. Jobbigt men skönt att det inte var ngt allvarligt. Mitt blodtryck var bra och bebis mådde bra oxå. Bara vila som gäller just nu tills det blir bättre.

• emeliess
    Thiornia91 skrev 2015-08-21 13:00:24 följande:

Ville ha råd om någon gått igenom samma sak. Men åkte in igår. Var en förkylning som jag "hoppades" på. Jobbigt men skönt att det inte var ngt allvarligt. Mitt blodtryck var bra och bebis mådde bra oxå. Bara vila som gäller just nu tills det blir bättre.

Vad skönt! :)
  • Thiornia91

Oh ja. Haft en galen graviditet. Varit inlagd två gånger redan för både tidiga värkar och kort livmoderhals så min doktor trodde aldrig jag skulle komma till fullgången tid utan var väldigt nära att han kom redan vecka 33. Men haft tur I oturen och är nu i vecka 37+0. Så skönt att det endast var förkylning. Nu har det varit soffan med kamomillte och massor av vila. Så man är redo inför förlossningen när den startar :)

Svar på tråden Infektion?