• Analysera mera

Vilken politisk ideologi bekänner ni er till?

Vilken politisk ideologi bekänner ni er till?

• Svar på tråden Vilken politisk ideologi bekänner ni er till?
  • Konservativ
    Rataxes skrev 2015-08-22 18:09:37 följande:
    Nej den är inte fri, men faktum kvarstår, de har haft en mycket högre invandring än Sverige.
    Det har inte varit problemfritt. De har heller inga sociala förmåner. 
  • Analysera mera
    Konservativ skrev 2015-08-22 21:10:00 följande:

Du som konservativ borde väl dela Rataxes syn på en fri marknad utan statlig inblandning?
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Konservativ
    Analysera mera skrev 2015-08-23 00:54:21 följande:
    Du som konservativ borde väl dela Rataxes syn på en fri marknad utan statlig inblandning?
    Nu blandar du samman ett antal saker. En konservativ behöver inte alls tro på fri marknad eller liten statlig inblandning. Nu råkar jag göra det. Men en helt fri marknad är en illusion. Det behövs regleringar. Det vore till exempel bra om man skilde affärsbanker från sparbanker.

En fri marknad för varor och tjänster behöver inte betyda fri eller nästan fri invandring. Jag är emot fri invandring. Rataxes förstår sig antagligen inte på kultur (fast det får han svara själv på) och tror att alla vill ha västerländsk demokrati. 

Slutligen har Rataxes fel när det gäller Singapore. Bara de som kan försörja sig släpps in. Man har nu en Singaporean first-policy som innebär att man bara kan anställa utländska medborgare om det inte finns en singaporean som kan anställas. Man har visserligen en stor immigration, men den har inte varit friktionsfri.
  • Ego Lovers
    Rataxes skrev 2015-08-22 18:12:56 följande:
    Just därför vill jag att SFI även fortsättningsvis skall vara gratis.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
    Självklart ska sfi vara gratis men det borde sättas in redan dagen efter en person sökt asyl och inte när de fått PUT för de kostar redan samhället från dag ett så varför inte ge dom utbildning i svenska språket så den dagen de väl får PUT är de redo för arbetsmarknaden.
  • Drefk2000

Den som inte är vänsterpartist som ung har inget hjärta.

Den som inte är moderat som vuxen har ingen hjärna.

Jag är vuxen

• Rataxes
    Konservativ skrev 2015-08-23 09:32:48 följande:

En fri marknad för varor och tjänster behöver inte betyda fri eller nästan fri invandring. Jag är emot fri invandring. Rataxes förstår sig antagligen inte på kultur (fast det får han svara själv på) och tror att alla vill ha västerländsk demokrati. 

Slutligen har Rataxes fel när det gäller Singapore. Bara de som kan försörja sig släpps in. Man har nu en Singaporean first-policy som innebär att man bara kan anställa utländska medborgare om det inte finns en singaporean som kan anställas. Man har visserligen en stor immigration, men den har inte varit friktionsfri.
    Konservativ skrev 2015-08-22 21:10:00 följande:
    Ego Lovers skrev 2015-08-23 10:33:04 följande:
    Självklart ska sfi vara gratis men det borde sättas in redan dagen efter en person sökt asyl och inte när de fått PUT för de kostar redan samhället från dag ett så varför inte ge dom utbildning i svenska språket så den dagen de väl får PUT är de redo för arbetsmarknaden.
    Ni har antagligen inte varit med så länge så ni känner till min åsikt om fri invandring?

Inga bidrag (utom gratis SFI)

ID-krav (+ fingeravtryck & DNA)

Automatisk förpassning vid brottslighet.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Analysera mera
    Konservativ skrev 2015-08-23 09:32:48 följande:

Skall jag tolka det som att du inte principiellt är emot invandring så länge invandrarna inordnar sig i den svenska kulturen?

Och jo - klassisk konservatism vurmar visst för en fri marknad, de som vill ha regleringar är snarare de socialkonservativa (M kontra KD, typ).
  • Överste Senap
    boundforglory skrev 2015-08-23 13:08:19 följande:

Marxism-leninism.

Jo Lenin var ju en hyvens karl. En av historiens värsta mördardiktatorer. Fin förebild.
  • Konservativ
    Analysera mera skrev 2015-08-23 15:33:01 följande:
    Skall jag tolka det som att du inte principiellt är emot invandring så länge invandrarna inordnar sig i den svenska kulturen?

Och jo - klassisk konservatism vurmar visst för en fri marknad, de som vill ha regleringar är snarare de socialkonservativa (M kontra KD, typ).
    Invandring är inget jag bryr mig särskilt mycket om. 

Vilken konservatism anser du vara klassisk? Bismark?
  • Analysera mera
    Konservativ skrev 2015-08-23 17:22:26 följande:

Invandring är inget jag bryr mig särskilt mycket om. 

Vilken konservatism anser du vara klassisk? Bismark?

Nej, Burke.
Svar på tråden Vilken politisk ideologi bekänner ni er till?