Vi som väntar BF passerat.. Följas åt
Har BF idag Lör 22 Aug? Väntar barn nr 4 och trodde väl aldrig att jag skulle passera BF. Har mått bra hela grav men nu börjar det bli segt. Hur mår ni andra?
Har BF idag Lör 22 Aug? Väntar barn nr 4 och trodde väl aldrig att jag skulle passera BF. Har mått bra hela grav men nu börjar det bli segt. Hur mår ni andra?
Nyss hemkommen från barnmorskebesök, det sista ever! Allt såg bra ut och jag är idag på Bf+10 så en tid är bokad för mig till förlossningen för ul och flödeskontroll och eventuell igångsättning?? Ska ringa på Lördag morgon när jag vaknar och vara där till 8 om de kan ta emot mig. Hoppas att man slipper detta!! Har ju några dagar till på mig.
Flisan: tänk om det blir samma dag för oss, eftersom du också ska ringa ner i helgen!!
fridolina83: lät som en väldigt bra förlossning, när du blev igångsatt.. Det stärker en att höra sådana positiva berättelser.
Hur mår ni annars idag då??
Skönt Jessiejones att allt såg bra ut! Och jag hoppas verkligen att det hinner gå igång av sig självt för både dig och Flisan35! Men ändå.. ni har iaf ett slutdatum nu att räkna ner till. Verkar som att ni båda kommer få era bebisar till helgen som senast?!
Jag vaknade inatt vid 02 av två onda värkar. Gick upp o gick på toa men kunde somna om sen.. =/ Men idag var jag ovanligt trött och somnade om efter att ha lämnat barnen på fsk och skola, sov i 3 timmar! Galet! Men nu efter lite lunch och en dusch så är jag jätte pigg och planerar att baka småkakor med barnen i em. Regnet bara öser ner här så det känns som bra inneaktivitet.
Ja till helgen borde det vara dags, hoppas jag. Synd att inte värkarna fortsatte men det låter lovande att du är pigg och bakar, kanske är det sista rycket innan förlossningen!! Här har det också regnat hela dagen, känns att hösten är här.
Skönt Jessiejones att allt såg bra ut! Och jag hoppas verkligen att det hinner gå igång av sig självt för både dig och Flisan35! Men ändå.. ni har iaf ett slutdatum nu att räkna ner till. Verkar som att ni båda kommer få era bebisar till helgen som senast?!
Jag vaknade inatt vid 02 av två onda värkar. Gick upp o gick på toa men kunde somna om sen.. =/ Men idag var jag ovanligt trött och somnade om efter att ha lämnat barnen på fsk och skola, sov i 3 timmar! Galet! Men nu efter lite lunch och en dusch så är jag jätte pigg och planerar att baka småkakor med barnen i em. Regnet bara öser ner här så det känns som bra inneaktivitet.
Nu så är det nog på gång! Kanske var det småkakorna som gjorde det? =)
Kring 22-23 tiden i går kväll började oregelbundna sdr/förvärkar (ej onda) men tydliga och ganska så intensiva. Magen blev verkligen stenhård! Höll på hela natten, men jag kunde sova. Vaknade till då o då kände att de höll på fortfarande. Vaknar 06.30 när 2 åringen går upp till storebror som sitter o äter frukost. Har fortfarande sdr med varierande 10-20 min mellanrum (klockar de inte, och de är ej onda) och går upp. Då ökar de! Trycket nedåt och börjar mola ordenligt nere i lilla magen vid varje värk. 07.15 går jag o kissar. Kommer lite blodblandade flytningar. Det ÄR på gång!
Lämnade barnen på fsk/skola till 08.00 (vi bor alldeles bredvid) och sedan 8.30 sitter jag nu och klockar. De kommer med 4-11min mellanrum, lite oregelbundet ännu, men jag ringde iaf förlossningen och varskodde dem. Sa att nästa gång jag ringer är det för att säga att jag är på väg. Mannen jobbar bara 5 min härifrån så han står i "ready position"..
Heja heja så spännande!!!!
Tack! Det var ju tur att vi åkte in ?
Sambon kom hem strax efter 10, han packade bilen och så tänkte vi att vi ringer på vägen. För helt plötsligt så var de nere på bara 2-3 min mellan värkarna så fort jag var i upprätt läge..fortfarande hanterbart dock. Kom in vid 11 tror jag? Då var det fullt/ inget ledigt rum ännu på förlossningen så jag fick gå in på spec.mödra i samma byggnad o börja med kurva där tänkte dom. Bm där frågade om jag ville börja med en undersökning och det visar sig att jag är öppen 8-9cm! 2-3 värkar senare går vattnet och det var bara till att föda där och då på undersöknings rummet! Gick jätte bra och de lyckades trolla fram en lustgas i sista sekund oxå så jag kunde överleva krystvärkarna. Usch vad jag bävade den här gången när man visste att det ondaste inte är över än! Haha men det gick jätte bra och kl 12:24 föddes en sessa på hela 4,4kg! Fick inte så mycket som ett skrubbsår ens en gång så vi är väldigt nöjda och glada!
Tack! Det var ju tur att vi åkte in ?
Sambon kom hem strax efter 10, han packade bilen och så tänkte vi att vi ringer på vägen. För helt plötsligt så var de nere på bara 2-3 min mellan värkarna så fort jag var i upprätt läge..fortfarande hanterbart dock. Kom in vid 11 tror jag? Då var det fullt/ inget ledigt rum ännu på förlossningen så jag fick gå in på spec.mödra i samma byggnad o börja med kurva där tänkte dom. Bm där frågade om jag ville börja med en undersökning och det visar sig att jag är öppen 8-9cm! 2-3 värkar senare går vattnet och det var bara till att föda där och då på undersöknings rummet! Gick jätte bra och de lyckades trolla fram en lustgas i sista sekund oxå så jag kunde överleva krystvärkarna. Usch vad jag bävade den här gången när man visste att det ondaste inte är över än! Haha men det gick jätte bra och kl 12:24 föddes en sessa på hela 4,4kg! Fick inte så mycket som ett skrubbsår ens en gång så vi är väldigt nöjda och glada!
Hej! Har BF idag och börjar onekligen tröttn på att vara gravid nu.
Med en vild 3-åring hemma så är det inte lika trivsamt i slutet som det var första gången!
Gick över 8 dagar då - så det ser ju inte vidare ljust ut för mig. :P
Grattis Fridolina!!! Då fick vi barn samma dag!!! Vilken förlossning du fick!! Vilket snabbt förlopp- häftigt! Och vad skönt att allt gick bra! Vad ska dottern heta?
Jag fick en son igår 2 sep. kl 10.51
Här blev det akut kejsarsnitt så jag är kvar på sjukhuset. Han var stor 4975 gram och 54 cm lång... Han fastnade i kanalen och jag kämpa, var öppen 10 cm men det gick inte. Jag skrek snitta mig och eftersom jag fött tre barn tidigare vaginalt, så lyssna de på mig!! Ohh vilken befrielse att bli snittad i ett sånt läge, hade såååå ont. Vi mår iallafall bra och kämpar på med ammning. Bebis var bläcksvart med massor av hår så namnet Emil blir det inte.. Han är namnlös just nu.
Malin 209: hoppas att du inte behöver vänta alltför länge men man glömmer snabbt de dagarna när liten kommit. Jag gick över 11 dagar nu men det är redan bortglömt..lycka till!!
Men grattis Jessiejones! Tänk att vi fick samma dag. Såg i min journal att vi blev inskrivna kl 11:19 bara en halvtimme efter ni fick eran son! ? oj, ja han var verkligen stor! Men vad skönt att de lyssnade på dig och inte "tvingade" dig att fortsätta vaginalt. Nu får ni fokusera på o komma iordning med amning/ snittet/ familjelivet o allt. Våran tjej får nog heta Tilde lutar det åt, hon vägde 4,4kg och det kändes mot de tidigare som vägt 3,5 och 3,6kg! Även här en massa mörkt hår förresten! Amningen funkar, hon är ett riktigt matvrak! men vi har lite o jobba på med "rätt grepp" fortfarande. Var likadant förra gången. Men gav sig då tillslut.
Jag har tid hos BM imorgon och funderar på om jag ska be henne om en hinnsvepning.
Någon som fått detta som det funkat för?
Kommer ju bara vara 1 dag över tiden, och vet inte ens om de godkänner sånt.
Kanske behövs medicinsk anledning?
Eller att man gått längre över tiden.
Nåja - fråga kan man alltid göra!
Tack snälla och va häftigt att vi låg så nära i tid !! Ja nu är vi hemma och kämpar på med sörlänning här efter snittet- sjukt ont och svårt att lyfta bebis. Amningen är igång här och det är så härligt att ha sin lilla bebis i famnen och mysa!!
Tilde- jättefint namn!!! De verkar vara lika min Nils som det blev här och din Tilde
, tänker på följande likheter.
Vägde mycket båda två
Födda samma dag nära i tid
Mörkt och massa hår
Nils jobbar också på att hitta det rätta greppet
Matvrak!!
Men grattis Jessiejones! Tänk att vi fick samma dag. Såg i min journal att vi blev inskrivna kl 11:19 bara en halvtimme efter ni fick eran son! ? oj, ja han var verkligen stor! Men vad skönt att de lyssnade på dig och inte "tvingade" dig att fortsätta vaginalt. Nu får ni fokusera på o komma iordning med amning/ snittet/ familjelivet o allt. Våran tjej får nog heta Tilde lutar det åt, hon vägde 4,4kg och det kändes mot de tidigare som vägt 3,5 och 3,6kg! Även här en massa mörkt hår förresten! Amningen funkar, hon är ett riktigt matvrak! men vi har lite o jobba på med "rätt grepp" fortfarande. Var likadant förra gången. Men gav sig då tillslut.
[quote=75720744][quote-nick]jessiejones skrev 2015-09-05 16:02:06 följande:[/quote-nick]
Tack snälla och va häftigt att vi låg så nära i tid !! Ja nu är vi hemma och kämpar på med sörlänning
Menade Sårläkning
Malin 209: hur går det för dig? Kommit nån bebis än? Hoppas att det inte dröjer för länge. Lycka till!!
Blev ju bebis för oss i tisdags! 8/9 klockan 21.23 kom en kille på 3735 gram och 53 cm lång!
Vattnet gick hemma på köksgolvet och lite mindre än 4 timmar senare är han född!
Grattis!! Va snabbt allt gick!! Lycka till med lille pojken!
Blev ju bebis för oss i tisdags! 8/9 klockan 21.23 kom en kille på 3735 gram och 53 cm lång!
Vattnet gick hemma på köksgolvet och lite mindre än 4 timmar senare är han född!
Nu är han är!!
Natten till måndag kom han ut efter 10 dagars försening. Han väger 3685 gram och är 50 cm lång. Vi är glada och lyckliga!
Stort grattis till er lilla kille!!!
Nu är han är!!
Natten till måndag kom han ut efter 10 dagars försening. Han väger 3685 gram och är 50 cm lång. Vi är glada och lyckliga!
Grattis Matilda! Äntligen! :)
Hoppas allt gick bra för dig/er och att ni njuter allt vad ni kan!