• Anonym (Att dejta en mamma)

Första dejt med äldre tjej med barn

Har snackat en del med en tjej en datingsite där vi bestämt oss för att träffas snart men bor i olika städer så det är ju inte jättelätt. Hon är i 35-årsåldern (några år äldre än mig) och har barn på heltid. Hon verkar ha väldigt svårt att få tag på barnvakt trots att vi haft ett bra tag på oss att planera det hela. Är det OK att ha med barn på dejter? Är det bara en anledning för att hon inte vill att det ska hända nåt mer? Har gett henne fria tyglar att komma på någon aktivitet som passar att göra med barnet med, vad hittar en mamma på till en sådan dejt? Är inte alls van att dejta mammor annars så alla frågor som går att svara på kring detta uppskattas

• Svar på tråden Första dejt med äldre tjej med barn
  • Fjäril kär

jag har dejtat många gånger med barn och det är faktiskt väldigt roligt för barn gör att man slappnar av och det blir inte så stelt. Plus i kanten är att man på första dejten ser hur föräldern agerar i sin roll som just förälder och kan vara bra att ta till sig hur den biten är för framtida dejter. 

Barnvänlig dejt kan ju bli tex ett museeum, åka ut i nån skärgård på utflykt kanske eller liknande. 

• Anonym (Att dejta en mamma)
    Fjäril kär skrev 2015-08-22 14:24:50 följande:

jag har dejtat många gånger med barn och det är faktiskt väldigt roligt för barn gör att man slappnar av och det blir inte så stelt. Plus i kanten är att man på första dejten ser hur föräldern agerar i sin roll som just förälder och kan vara bra att ta till sig hur den biten är för framtida dejter. 

Barnvänlig dejt kan ju bli tex ett museeum, åka ut i nån skärgård på utflykt kanske eller liknande. 

Låter ju kanon, är det du som haft barn med eller dejten?
  • Fjäril kär
    Anonym (Att dejta en mamma) skrev 2015-08-22 15:06:13 följande:
    Låter ju kanon, är det du som haft barn med eller dejten?
    jag har haft mina barn med på dejt och ibland har det varit dejten som haft sitt/sina barn med och jag varit ensam.

ibland var det också så att vi båda hade barn och beslöt oss för att dejta ändå tillsammans med barnen.  Funkade fint det med.  Barnen somnade sött tillsammans och vi fick lite vuxentid på kvällen. 
Svar på tråden Första dejt med äldre tjej med barn