• Gert

Vågar man åka på Europasemester i framtiden?

Med tanke på det kaos som utspelar sig på flera semesteröar och i vanliga semesterländer så undrar jag om man kommer våga åka på en vanlig Europasemester i framtiden. Redan i dag är det kaos på flera ställen där olika grupper migranter slåss med varandra och poliser.

Till exempel detta; pakistanska migranter slåss med afghanska och iranska migranter på den grekiska semesterön Kos. Jag var på Kos för 12 år sen och jag skulle aldrig åka tillbaka dit i dag.

tinyurl.com/qeu3u46

På den Franska sidan av Kanaltunneln är det kaos och kravaller med afrikanska migranter som vill ta sig över till England.  

tinyurl.com/oa4aflt

Jag tror att det här är bara början på något mycket större och värre. I framtiden får man nog hålla sig hemma i stället eller åka längre bort än Europa för att få lugn och ro.

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Vågar man åka på Europasemester i framtiden?
  • Eerie

det som oroar dig ang detta är alltså hur det kan komma att påverka din framtida semester?

• Smarthuvud

Se där, Gert har hittat en nytt tillfälle att klanka på utlänningar. Gick det inget bra med din tråd om busskort?

Med tanke på hur du är som människa, så antar jag att det är bäst för dig att du stannar inomhus. Personer med din mentalitet löper alltid en hög risk när de är utanför dörren.

Så min rekommendation till dig, är givetvis att du stannar hemma.

För en normal Svensson? Ut och res!

• Gert
    Eerie skrev 2015-08-22 19:44:57 följande:

det som oroar dig ang detta är alltså hur det kan komma att påverka din framtida semester?

Med tanke på att det har varit semestertider nyligen och fortfarande är i många länder så tänkte jag ta den vinklingen. Givetvis är jag mer rädd för att samma kaos ska bryta ut i Sverige
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Smarthuvud skrev 2015-08-22 19:46:08 följande:

Se där, Gert har hittat en nytt tillfälle att klanka på utlänningar. Gick det inget bra med din tråd om busskort?

Med tanke på hur du är som människa, så antar jag att det är bäst för dig att du stannar inomhus. Personer med din mentalitet löper alltid en hög risk när de är utanför dörren.

Så min rekommendation till dig, är givetvis att du stannar hemma.

För en normal Svensson? Ut och res!

Jag klankar inte på utlänningar. Jag klankar på det migrantkaos som råder i Europa. Kan du tänka dig att resa till Kos i dag?
    Give ´em Hell!
  • Eerie

ja gud det är ju för hemskt med alla dessa människor som försöker fly, det är nästan som om de inte ALLS bryr sig om hur stackars svenskar som bara vill chilla på playan känner.

du gör mig spyfärdig gert.

• Drottningen70

Själv tänkte jag lite tvärtom. Funderar på att styra om den inplanerade resan till teneriffa och istället åka till nån grekis ö där man kan få chans att hjälpa genom att ta

Med extra bagage till nödhjälp...

• Gert
    Drottningen70 skrev 2015-08-22 19:54:16 följande:

Själv tänkte jag lite tvärtom. Funderar på att styra om den inplanerade resan till teneriffa och istället åka till nån grekis ö där man kan få chans att hjälpa genom att ta

Med extra bagage till nödhjälp...

Som du ser i YouTube-klippet behöver nog migranterna på Kos din hjälp. Åk dit.
    Give ´em Hell!
  • Drottningen70
    Gert skrev 2015-08-22 19:56:30 följande:

Som du ser i YouTube-klippet behöver nog migranterna på Kos din hjälp. Åk dit.

Ja det kanske jag gör faktiskt.
  • Smarthuvud
    Gert skrev 2015-08-22 19:52:17 följande:
    Jag klankar inte på utlänningar. Jag klankar på det migrantkaos som råder i Europa. Kan du tänka dig att resa till Kos i dag?
    Jag är inte särskilt intresserade av de öarna, men om jag nu skulle åka dit, så skulle inte "migrantkaoset" störa mig.
  • Gert
    Drottningen70 skrev 2015-08-22 19:58:36 följande:
    Ja det kanske jag gör faktiskt.
    Talk the talk... walk the walk. Walk the talk.
    Give ´em Hell!
  • Gert

Ett annat hot mot Europa är islamistisk terrorism som har drabbat framförallt Frankrike det senaste året. Bara så sent som i går försökte en muslimsk terrorist skapa ett blodbad på ett tåg från Holland till Frankrike. Som tur var stoppades han av två amerikanska soldater.

edition.cnn.com/2015/08/21/europe/france-train-shooting/

Give ´em Hell!
  • Gert
    Eerie skrev 2015-08-22 19:52:47 följande:

ja gud det är ju för hemskt med alla dessa människor som försöker fly, det är nästan som om de inte ALLS bryr sig om hur stackars svenskar som bara vill chilla på playan känner.

du gör mig spyfärdig gert.

Att du blir spyfärdig säger mer om dig än vad det gör om mig. Själv spyr jag inte över andras oroligheter. 
    Give ´em Hell!
  • Smarthuvud
    Gert skrev 2015-08-22 20:17:05 följande:

Ett annat hot mot Europa är islamistisk terrorism som har drabbat framförallt Frankrike det senaste året. Bara så sent som i går försökte en muslimsk terrorist skapa ett blodbad på ett tåg från Holland till Frankrike. Som tur var stoppades han av två amerikanska soldater.

edition.cnn.com/2015/08/21/europe/france-train-shooting/

Det är en hel mängd människor som drunknat i år. Vågar du gå till badstranden?
  • Gert
    Smarthuvud skrev 2015-08-22 20:26:30 följande:
    Det är en hel mängd människor som drunknat i år. Vågar du gå till badstranden?
    Att folk drunknar beror på deras dåliga simkunnighet. Däremot om det hade varit vanligt med människor som dränker badgäster med flit skulle jag inte våga gå till badstranden.
    Give ´em Hell!
  • Smarthuvud
    Gert skrev 2015-08-22 20:31:10 följande:
    Att folk drunknar beror på deras dåliga simkunnighet. Däremot om det hade varit vanligt med människor som dränker badgäster med flit skulle jag inte våga gå till badstranden.
    Okej.. det är många som dött i bilolyckor i år.. Vågar du åka bil? Det är en gigantiskt mycket högre risk att du förolyckas i en bilolycka än att du mördas av en muslimsk terrorist.
  • Gert
    Smarthuvud skrev 2015-08-22 20:40:29 följande:
    Okej.. det är många som dött i bilolyckor i år.. Vågar du åka bil? Det är en gigantiskt mycket högre risk att du förolyckas i en bilolycka än att du mördas av en muslimsk terrorist.
    Jag är taxiförare så visst kör jag mycket bil. Även bilolyckor beror på människors dåliga kunskap, i det här fallet körkunskaper.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Vågar man åka på Europasemester i framtiden?