• Helenmedh

Namn till vår valp? Old english bulldog

Ja är det någon som sitter på ett bra namnförslag till vår kille som ska hämtas på tisdag? En kraftig liten old english bulldog som har svart mask och brindle av rött.

inte så superförtjust i namn som ruff, Fido osv osv

Har Bosse och Frank som idé just nu :)

Tacksam för förslag!

• Svar på tråden Namn till vår valp? Old english bulldog
  • Ego Lovers

Åh min favorit hund. Hade det varit en tik hade HULDA passat pga allt hull de har

Frank låter skit tufft. Ni får skaffa bilen Mini Cooper (hundkojan) också och köra runt i med hunden.

• Ego Lovers

August funkar ju också

• Helenmedh

Ja det är verkligen fina hundar, har kollat hur länge som helst och äntligen hittat den perfekta :)

Hahaha en mini cooper med tre barn och hund känns trångt ;) men ja, jag får väl skaffa mig en och dra omkring med hunden för lite ensamtid ;)

Ego Lovers skrev 2015-08-22 22:33:13 följande:

Åh min favorit hund. Hade det varit en tik hade HULDA passat pga allt hull de har

Frank låter skit tufft. Ni får skaffa bilen Mini Cooper (hundkojan) också och köra runt i med hunden.

• Helenmedh
    Helenmedh skrev 2015-08-22 22:20:07 följande:

Ja är det någon som sitter på ett bra namnförslag till vår kille som ska hämtas på tisdag? En kraftig liten old english bulldog som har svart mask och brindle av rött.

inte så superförtjust i namn som ruff, Fido osv osv

Har Bosse och Frank som idé just nu :)

Tacksam för förslag!

Just det! Bob har vi också som förslags.. Men det känns så "kort" och svårlyssnat..?
  • Abbe83

Tor heter vår vovve. Förslag: Alfred, Bertil, Ebbe, Frans, Harry, Herman, Melker, Nils, Ruben, Sixten, Valter. 

• SpanskaFlugan
    hallontryffel skrev 2015-08-23 21:14:34 följande:

Winston!

Haha, du slog mig med en minut! Winston är ju det enda namnet på en bulldoggshanne! :D
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • hallontryffel
    SpanskaFlugan skrev 2015-08-23 21:16:02 följande:

Haha, du slog mig med en minut! Winston är ju det enda namnet på en bulldoggshanne! :D

Ja, hade jag en bulldoghanne skulle den definitivt heta Winston!
  • Helenmedh
    Dexter dot com skrev 2015-08-23 08:10:11 följande:

Vad heter valpen i stamtavlan och vill du kalla valpen något liknande?

Cyrus heter han.

Här är han förresten!

• SpanskaFlugan
    Helenmedh skrev 2015-08-24 16:35:34 följande:

Cyrus heter han.

Här är han förresten!

Jisses vilken sötnos, nu vill jag också skaffa bulldog ju! Men jag tycker fortfarande Winston, (efter Winston Churchill så klart) är bästa namnet. Googla Churchill så förstår du varför! :D
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Helenmedh

Ja han är helt bedårande! Kom precis hem igen efter att ha hälsat på för fjärde dagen i rad ;)

Hahaha ja kanske passande :D dock är han en riktig "orkar jag inte idag så tar jag det imorgon-kille". En riktig engelsk bulldog mentalitet med andra ord :)

SpanskaFlugan skrev 2015-08-24 16:53:18 följande:

Jisses vilken sötnos, nu vill jag också skaffa bulldog ju! Men jag tycker fortfarande Winston, (efter Winston Churchill så klart) är bästa namnet. Googla Churchill så förstår du varför! :D

• Helenmedh

Lite nalle puh känsla över hela hans sätt. Eller ior känsla ;)

Men Ior är ju en åsna och nalle puh är ju en Björn.. Eller nalle kanske?

• doge

Winston är ju klockrent :)

Annars tänkte jag också Frank direkt när jag såg rubriken. Jag vet en fralla som hette Kenneth, det tyckte jag var charmigt på en bulldog :) (fransk iofs men iaf) 

"I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
Svar på tråden Namn till vår valp? Old english bulldog