• Anonym (Jnuas)

Känner inget när jag har sex

Hallå!

Har ett litet problem, rätt störande problem.
    När jag har sex så känner jag ingenting, ingen njutning eller så även fast jag är kåt och trivs med den personen jag har sex med.
    Jag är typ alldeles för blöt!? så det känns som att njutningen domnas bort.
    Har haft det problemet rätt länge. Blir föööör blöt, så känner ingenting alls och det är så tråkigt. Någon som känner igen sig? Eller vet om det kan bero på annat? 

• Svar på tråden Känner inget när jag har sex
  • Anonym (Prova er fram)

Prova er fram med ställningar där han kommer åt g-punkten ordentligt kanske? För mig är bakifrån bäst för det, har jag mina ben ihop (antingen liggandes på mage eller stående på alla fyra) kommer han åt där allra bäst, superskönt! Och så kan du stimulera klitoris själv då.

• Anonym (Droppen)

TS- känner du verkligen inget oavsett hur ni gör??? Jag blir också väldigt väldigt våt och det är något positivt tycker både jag och min man. För min del tycker jag mest det är obehagligt om man inte är riktigt våt...
    För min del känner jag alltså ändå väldigt mycket, men en nyckel till skönt samlag för min del är variation. Jag har det inte så skönt om någon bara stöter hårt i samma takt en längre stund t ex. Troligen har ni testat allt möjligt, men... Jag vet inte hur det går till hos er TS, så jag tipsar om lite som är bra för oss:
    1. När min man är helt stilla inuti mig och jag själv använder musklerna så känns det underbart...det kan t o m gå för mig då!
    2. Han kan även röra sig pyttelite sådär nån centimeter fram och tillbaka...härligt
    3. Han rör sig på annat sätt än in-ut
    4. Han drar sig ur en stund och jag suger ett tag...innan vi fortsätter
    5. Han drar sig ur och rör k*ken fram och tillbaka på utsidan från klirrande och ända bak till anus, långsamt smekande...innan han kommer in i mig igen, oftast för att jag blir desperat och ber om det...
    6. Han juckar bara med ollonet in och ut en stund innan han kommer in helt i ett drag

Ja det finns förstås hundra olika sätt, här tog jag några olika som vi varierar med när han ligger överst...som funkar för mig som alltså är extremt blöt av mig!

• Anonym (Droppen)

Haha...klirrande = klittan

• Anonym (Jnuas)

Jag har pratat med gyn om det och deras svar suger som vanligt.
    Ett svar var tex: "Det kommer kännas mer när du är med en partner du har massa känslor för" 

Sen så har jag provat en del ställningar. Men doggy kanske känns mer av alla dom jag testat. Fast känslan varar precis när man börjat, sen återgår till känslan då jag inte känner ett skit. 

Och det där med långsamt in, och att han stannar sen fortsätter har jag oxå testat, men de funkar inte på mig för då känner jag ingenting till 100%. Hört att många gillar det där, men dessvärre har det ingen effekt på mig.

• Jasseee
    Anonym (Jnuas) skrev 2015-08-23 17:38:16 följande:

Hallå!

När jag har sex så känner jag ingenting, ingen njutning eller så även fast jag är kåt och trivs med den personen jag har sex med.

Har haft det problemet rätt länge. Blir föööör blöt, så känner ingenting alls och det är så tråkigt. Någon som känner igen sig? Eller vet om det kan bero på annat? 

Jag har nog samma problem tyvärr vet inte heller om man kan göra ngt för att börja få njutning av det :/
  • Anonym (Wipe off)

För att öka friktionen igen så torkar man helt enkelt av sig emellanåt och blandat annat varierar med fingrar för att minska överflödig lubrikation. Du kan ju prova om det kan hjälpa dig att öka känsligheten, du kan nog känna viss skillnad tror jag.

• Anonym (Jnuas)

Inte kul å höra... Hoppas de oxå löser sig för dig!

Jag har tänkt på det där att torka av sig, men ibland är det inte så lätt när man håller på för fullt. Kan döda stämningen lite, men ska absolut testa!

• Anonym (Muskelövningar)

Börja träna upp dina underlivs/magmuskler. Kan göra STOR skillnad om man kniper "rätt" = SKÖNT :)

• Anonym (Sofie)

Blir också väldigt våt.

Med ena kk:n jag har är det inga problem då han har en väldigt stor kuk.. så efter en stund är jag mindre blöt. Skulle aldrig kunna ha sex med honom om jag inte var så våt. Han kan även hålla på ett bra tag då försvinner ganska mycket av det blöta.. hur länge har ni sex?

Min andra kk har mindre, om jag själv tycker att det inte känns så mycket brukar jag torka bort en del av det blöta med en handduk, ibland flera gånger. Funkar varje gång! Och köra olika ställningar...

• Anonym (För mycket)

Hallå!

Kan det bli för mycket. Är det vanligt 
  • Anonym (Snopet)
    Anonym (För mycket) skrev 2020-08-12 13:21:41 följande:
    Kan det bli för mycket. Är det vanligt 
    Gammal tråd, men angående frågan om en kvinna kan bli för blöt. Som man skulle jag svara ja. Min fru blir ofta så blöt att jag har svårt att känna något och det blir nästan omöjligt för mig att komma.
  • Anonym (För mycket)
    Anonym (Snopet) skrev 2020-08-12 13:52:04 följande:
    Gammal tråd, men angående frågan om en kvinna kan bli för blöt. Som man skulle jag svara ja. Min fru blir ofta så blöt att jag har svårt att känna något och det blir nästan omöjligt för mig att komma.
    Går det att lösa på något sätt så båda kan njuta 
  • Anonym (Snopet)
    Anonym (För mycket) skrev 2020-08-12 13:54:54 följande:
    Går det att lösa på något sätt så båda kan njuta 
    Svårt att undvika. Jag kan lyckas komma om det går fort. Om det drar ut på tiden blir hon garanterat för våt så att det är kört för mig att komma. Med åren har det blivit svårare för mig att känna något generellt, så våra samlag blir färre och en mindre del leder till orgasm för mig. Hon har aldrig kunnat komma av samlag.
  • Anonym (Hman)

Har aldrig hört talas om någon kvinna som inte tyckt slidsamlag är vädligt skönt. Däremot vet jag att det är vanligt att enbart slidsamlag inte räcker för att kunna uppnå orgasm. Men sex måste inte betyda att man alltid ska få orgasm, varken som kvinna eller man. 

Flera kvinnor och män har besrkivit sina upplevelser av sex och slutsatsen man kan dra av dessa upplevelser är att orgasmen inte är lika central i en kvinnas sexliv som den är i mannens. Kvinnor besrkiver ofta hela sexakten som det centrala och mest njutbara och orgasmen är bara ett plus i kanten medan män ofta besrkiver orgasmen som det centrala och nästan det enda njutbara. Och som man kan jag hålla med till stor del. Orgasmen är 100% njutning medan resten av sexakten ligger på max 10-15%. Kvinnor beskriver istället resten av sexakten som 50%+ njutning.

Men som sagt. Slidsamlag är ofta inte en sak som ger kvinnor orgasm. Men det är en sak som de flesta kvinnor njuter av. Så att inte känna något alls tyder på att något är galt. 

Som andra i tråden säger så finns andra typer av sex och det ska man definitivt prova oavsett om slidsamlag är njutningsfullt eller ej. För sex behöver inte vara synonymt med slidsamlag heller. Man kan ha analsamlag, oralsex, smeksex, gnidsex mm.. 

Slidsamlag är nog det de flästa män njuter mest av tillsammans med oralsex medan kvinnor nognnjuter som allra mest vid smeksex, gnidsex och oralsex. 

De flesta par har en dålig bild av sex. Man ser det som att det alltid måste innehålla snoppen i snippan och orgasm. Men det är helt fel tillvägagångssätt för de flesta skulle jag vilja påstå. Ibland kanske sexet ska avslutas som en cliffhanger?(ingen orgasm). Eller varför inte bara skippa penetrering ibland? 
    Jag och min tjej körde dryhumping på vardagsrumssoffan + lite tafsande innanför yttersta klädlagret igårkväll utan orgasm och kände oss nöjda med det. Ska man alltid köra samma typ av sex blir det tråkigt i längden

• Anonym (O)
    Anonym (Hman) skrev 2024-06-08 12:23:13 följande:

Har aldrig hört talas om någon kvinna som inte tyckt slidsamlag är vädligt skönt. Däremot vet jag att det är vanligt att enbart slidsamlag inte räcker för att kunna uppnå orgasm. Men sex måste inte betyda att man alltid ska få orgasm, varken som kvinna eller man. 

Flera kvinnor och män har besrkivit sina upplevelser av sex och slutsatsen man kan dra av dessa upplevelser är att orgasmen inte är lika central i en kvinnas sexliv som den är i mannens. Kvinnor besrkiver ofta hela sexakten som det centrala och mest njutbara och orgasmen är bara ett plus i kanten medan män ofta besrkiver orgasmen som det centrala och nästan det enda njutbara. Och som man kan jag hålla med till stor del. Orgasmen är 100% njutning medan resten av sexakten ligger på max 10-15%. Kvinnor beskriver istället resten av sexakten som 50%+ njutning.
    , gnid

Jag är kvinna och tycker att slidsamlag inte är det minsta skönt, tyvärr. Det är som att skaka hand - jag känner beröring men det är inte skönt. Är nog mer som du beskriver män i så fall, orgasmen är hela njutningen, i övrigt är det inte särskilt skönt alls. Det är nåt jag verkligen har sörjt, att sex inte är så njutbart.
  • Anonym (Natalie)
    j a d e skrev 2015-08-23 17:48:28 följande:
    Haha vilket svar.

Det är väl klart att det känns att man har något inuti sig.

TS, du kanske blir lite domnad/avtrubbad så att säga, och tappar i känsel så sett. Annars tror jag det är rätt vanligt att sjöblöt fitta har mindre friktion.

Jo klart man känner att nått är inuti men man har faktiskt inte så mycket känsel där inne .. svårt att förklara på ett bra sätt men oftast är det skönare för killen än för kvinnan tror jag. Iallafall är det så för mig , killen kommer ju haha men jag har aldrig kommit av vaginalt sex. 

Jag har själv opererat en förlossningsskada och då sa han som opererade (under lokalbedövning) att det här tycker kvinnor inte om att höra men man har fakriskt inte så mycket känsel inne i slidan. 

Menar inte nu att man inte känner nått på det sättet att killen är för liten eller man själv är för stor utan menar att slidan verkligen inte är lika känslig som mannens ollon eller klitoris. Nån annan kan säkert förklara det bättre än jag. 

• Anonym (C)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-08-23 17:43:03 följande:

Du känner inget när du har vaginalt sex menar du? Antar att du är kvinna och det är jättevanligt att inte känna så mkt inuti slidan, finns inte så mkt känsel därinne. På en kvinna är det klitoris som har mycket känsel. Vet du hur du ser ut därnere? Vet du hur ett kvinnligt underliv fungerar? Och vart alla delar sitter och så?

Stämmer verkligen inte.
  • Anonym (Snopet)
    Anonym (O) skrev 2024-06-08 12:31:07 följande:
    Jag är kvinna och tycker att slidsamlag inte är det minsta skönt, tyvärr. Det är som att skaka hand - jag känner beröring men det är inte skönt. Är nog mer som du beskriver män i så fall, orgasmen är hela njutningen, i övrigt är det inte särskilt skönt alls. Det är nåt jag verkligen har sörjt, att sex inte är så njutbart.
    Lite liknande för min fru. Samlagen ger ingen större njutning. Mest närheten som är skön för henne.
  • baam77
    Känner inget när jag har sex

Hallå!

Mitt ex använde handduk.  
Svar på tråden Känner inget när jag har sex