• Tessan

Thailand eller Karibien?

Hej!

Jag och sambon funderar på att resa. En längre resa (3v) där vi även kommer lägga en hel del pengar. Nu till frågan Karibien eller Thailand? Jag skulle gärna vilja ha för och nackdelar med båda ställerna. Vilket är mest prisvärt? Tack på förhand!

• Svar på tråden Thailand eller Karibien?
  • Tessan

Kan även tillägga att resan kommer göras över jul och nyår

• SVejsan

Vad är ni ute efter?
    Ligga på hotell och bada i poolen eller se er om...

• Tessan

Lite utav varje ;) shopping, havet, snorkla, sola, uppleva saker, njuta men också party

• Duckan

Lite utav varje ;) shopping, havet, snorkla, sola, uppleva saker, njuta men också party.

Jag har själv inte varit på nåt utav ställena, men med de önskemålen ovan säger jag Karibien- kryssning med stopp i Miami några dagar. Många av våra vänner ha varit på dessa och alla har varit mycket nöjda.
    Vill själv göra en sån resa nån gång snart. Thailand lockar mig föga.

• SVejsan

OK.

Varit på Kuba i Karibien (kanske inte en av de karibiska öarna du tänkte på. Rundresa 7 dagar och i Varadero 7 dagar (strandliv)) . Upplevelse men inte någon kulinarisk höjdare. Men enormt intressant att se Kuba (innan bröderna Castro trillar av pinn).

Har ni bara Thailand som alternativ i Asien?
    Har varit på rundresa i Thailand och upplevde Koh Chang som ett bra ställe. (Men Jag skulle även ta med Vietnam som ett alternativ. (passera gärna Saigon eller Hanoi för lite Puls)
    Badorterna är mindre hysteriska än Thailands och är som Thailand var innan det blev en sån massturism (Nu är ju Thailand  det "nya kanariöarna" med svenska menyer osv)... Iofs kan man hitta guldkorn i Thailand också..

• Tessan

Är inte Karibien överlag dyrare både i resa och leva? Sambon har varit i Thailand tidigare (1månad) han var väldigt nöjd men tyckte att 4veckor var något länge. Han åker gärna dit igen. Han var då på 4 olika ställen. Jag har inte heller varit på någon sånhär resa och känner därför att jag säkert blir jättenöjd med vilken de än blir men kollar gärna in vad andra har att säga

Svar på tråden Thailand eller Karibien?