• Telefon123

    Vad hade ni gjort/sagt om ni fick veta att eran 18 åriga son.....

    Vad hade ni gjort/sagt om ni fick veta att eran 18 åriga son hade mobbat någon som gick ensam i gymnasiet och gick på anti-depressiva mediciner?

  • Svar på tråden Vad hade ni gjort/sagt om ni fick veta att eran 18 åriga son.....
  • Birgitta02

    Jag hade predikat högljutt för honom! Och försökt sätta honom i offrets läge. Inte ok. Mobbare kan förstöra och ödelägga ett liv! Spelar ingen roll vem man mobbar. Det är inte ok. Det är ett asocialt beteende som inte hör hemma i samhället.

  • Dixie

    pratat med honom för att förklara att det är inte ok! om det hänt nyligen skulle han även få be om ursäkt till offret. 

  • Anonym (Aldrig)

    Att personen går ensam och på medicin skiter jag fullständigt i. Även om han mobbat kungen är det fel.

    Mobbing är aldrig ok. Någonsin.

    Tycker du TS att handlingen blir värre pga att personen går ensam och på psykofarma? Är det mer ok att mobba någon som är har vänner och går på andra typer av mediciner? Undrar då du specifikt tog upp dom detaljerna.

  • Telefon123
    Anonym (Aldrig) skrev 2015-08-24 14:06:11 följande:

    Att personen går ensam och på medicin skiter jag fullständigt i. Även om han mobbat kungen är det fel.

    Mobbing är aldrig ok. Någonsin.

    Tycker du TS att handlingen blir värre pga att personen går ensam och på psykofarma? Är det mer ok att mobba någon som är har vänner och går på andra typer av mediciner? Undrar då du specifikt tog upp dom detaljerna.


    Det är klart att det inte är ok att mobba oavsett men det gör det ju knappast till en roligare diskussion.
  • Dixie
    Telefon123 skrev 2015-08-24 15:09:24 följande:
    Det är klart att det inte är ok att mobba oavsett men det gör det ju knappast till en roligare diskussion.
    jag förstår inte riktigt poängen med diskussionen - det är väl (?) självklart att man inte godkänner mobbning och som förälder tar man väl tag i detta problem om det visar sig att ens barn är mobbaren! 
  • Anonym (Aldrig)

    Sen undrar jag hur jag som förälder vet vilka mediciner mitt barns klasskamrater går på? Brukar andra föräldrar veta sånt?

  • sextiotalist

    Tagit ett samtal om mobbing och sagt exakt vad jag tycker om detta, troligen ett rätt jobbigt och obehagligt samtal för tonåringen

  • Glittermamma

    Pratat med honom själv, samt den drabbade familjen och ev lärare som
    kan veta något om saken som inte ni andra kanske vet.

  • elyse

    Berättat vad jag tycker om mobbning och kontaktat klassföreståndare samt den mobbades föräldrar för att eventuellt lösa, men i alla fall få ett slut på det hela.

  • Litet My

    Pratat, pratat och pratat. Vem han mobbat hade inte varit så relevant men visste jag vem och att det var någon som mådde dåligt hade vi pratat om det i synnerhet om det gällde min äldsta som har problem att se "helheten" och konsekvenser av handlingar.

Svar på tråden Vad hade ni gjort/sagt om ni fick veta att eran 18 åriga son.....