Kattungens beteende normalt?
I fredags hämtade jag hem en kattunge på 12 veckor. Hon är väldigt kelen och social, hänger med mig där jag är och busar och leker mycket. Hon har gått på lådan, men det tar ett tag mellan gångerna. I lördags både bajsade och kissade hon på förmiddagen och igår kissade hon på morgonen, samt kissade och bajsade på kvällen och kissade i morse. Hon dricker ganska mycket men äter inte särskilt mycket, i morse knaprade hon torrisar två gånger och hon åt litet blötmat när jag trugade för någon timme sedan, men det är inga mängder. Enligt uppfödaren har hon varit matglad i hemmet men här är mat inte så intressant... Både idag och igår har hon sovit mycket fram på eftermiddagen, hon busar i omgångar men sover mycket, dock gärna i mitt knä eller nära mig. Hon spinner högljutt när man klappar henne och är gosig, men hon går runt och piper en del, både när hon inte hittar mig och då och då om hon gör andra saker. Det har blivit mindre och mindre pipande och mer gos, så jag antar att hon börjar bli tryggare med mig.
Är något av detta jag beskrivit något jag bör vara orolig för? Som litet överspänd djurägare som för första gången har en kattunge känner jag att jag behöver kolla av om detta är normalt beteende. Kommer hon börja äta mer sedan och gå på lådan oftare eller är det något som står fel till?