• Bara en människa

Hur får ni som småbarnsföräldrar fart på (sex)livet?

Behöver tips på hur man som trötta småbarnsföräldrar hittar kryddan i tillvaron igen. Vi (främst jag) har helt lagt ner, orkar inget annat än sova när barnen lagt sig för kvällen. Känner mig oattraktiv och tycker mannen i mitt liv är rätt tråkig han med. Så. Ös på med idéer så vi kan leva livet igen :)

• Svar på tråden Hur får ni som småbarnsföräldrar fart på (sex)livet?
  • Anonym (A)

Tror det är viktigt att man ändå försöker. Ofta kan jag känna mig jättetrött men det är ändå trevligt när man får till det sen. Sänk kraven, tänk att det är OK med en snabbis bara om man inte orkar mer. Duscha tillsammans kan vara mysigt. Krypa ner och titta på en film under ett täcke på kvällen utan krav på sex kan ändå ibland leda till något. Jag tycker också just kvällarna kan kännas jobbigt, har mer lust dagtid eller på morgonen men det är tyvärr svårt. Vi skaffar barnvakt ibland dagtid och låtsas att vi ska städa, handla eller dylikt. Så kanske det blir lite annat också Glad

• P3pz

Vi har visserligen bara 1 barn hittills, men vi har sex ofta. 

Allt handlar om ens egen inställning antar jag. 
    En snabbis här och där osv. 

Vi kan passa på medan dottern tittar på tv, när vi duschar (vi duschar näst intill alltid tillsammans), på kvällen så att man bara kan mysa in sig med varandra efter sexet och somna, vi tar snabbisar längs vägen om vi åker bil och dottern är hos sin mormor eller så. Man får liksom ta sig an de där små luckorna i vardagen som man kanske använder till något som egentligen inte är så viktigt. 

Testa nya ställen, låter kanske sjukt att säga det.. Men att ha sex på allmän plats är spännande och gör sex lite roligare till och från. 
    Jag och sambon stannade bla på en rastplats mitt ute i ingenstans och hade sex på en parkbänk där, de enda som kunde se något var de fåtal bilar som åkte förbi. 

Sambon förstod först inte vad med offentliga platser som gjorde mig så exalterad, men efter att ha testat så vill även han ha sex på sådana platser. 

Det behöver liksom inte vara på något ställe där folk kan se eller så, men bara tanken på att man kan bli upptäckt får en att känna sig som en tonåring igen ;P 

Och för att få upp glöden emellan er igen, skicka snuskiga sms, retas lite med varandra, ha spontansex, berätta det ni älskar med varandra osv och viktigast av allt få varandra att känna sig lite extra speciell varje dag. Även om man bara ger en liten komplimang för något som personen t.ex gjort, så får det ändå den andre att känna sig uppskattad. 

Tro mig det hjälper. :D

Svar på tråden Hur får ni som småbarnsföräldrar fart på (sex)livet?