MimmiGbg skrev 2015-08-25 13:21:24 följande:
Råd eftersökes!
Jag har precis fått reda på att jag är gravid. Är nu i mitten av min provanställning som ingenjör. Arbetsgivaren är inte känd för fula spel och jobbar för att få in fler kvinnor i branschen. Det känns skönt.
Men - Hur ska jag göra? När ska jag säga något? Jag vill inte lura någon samtidigt som jag vill ha kvar min anställning. När min provanställning går ut är jag i vecka 19-20. Jag skulle gissa att det börjar synas innan dess.
Orolig! Vad skulle ni göra?
[quote=75678799][quote-nick]mirakelspektakel skrev 2015-08-25 15:18:27 följande:[/quote-nick]Jag tror faktiskt inte att det nödvändigtvis måste synas i v 19-20, iaf inte om du passar vikten och klär dig smart och har lite tur. Vänta med att säga något tills det börjar synas, de har inget med din graviditet att göra! [/quote
I den bästa av världar så är det så. Jag är dock i v 19+4, med första barnet och har inte kunnat dölja det på 6 veckor ungefär. Och då har jag knappt gått upp alls. Skulle säga att går man upp från början är det nästan lättare att dölja det, då ser man lite småfet ut bara...:)
Men vänta iaf till v 12, det håller jag med om. Berätta sedan för chefen. För ärligt talat, vill man verkligen jobba för ett företag som kör med fula knep oavsett??