Han vill ha barn nu men jag tvekar
Hej,
Jag har ett problem som jag inte hittat tidigare på det här forumet, så jag testar att starta en ny tråd. Jag och min man gifte oss för bara någon månad sen, vi har känt varandra i över 10 år. Vi är alltså säkra på att vi vill vara med varandra resten av livet och vi vet att vi vill ha barn tillsammans. Min man är 10 år äldre än mig och vill på grund av att han "börjar bli gammal" ha barn NU. Jag är 26 och tvekar på om jag verkligen vill ha barn just nu, jag skulle nog gärna vänta några år för att hinna jobba ett par år till (har jobbat ett år efter jag tog högskoleexamen). Jag vill hinna jobba, resa, bygga upp en stabilare ekonomi med en buffert osv. Min fråga är nu, hur mycket ska man kompromissa? Om jag ger med mig och skaffar barn ganska snart, kommer jag då att hålla honom skyldig varje gång det blir lite jobbigt? Hur vet man att man är redo att skaffa barn? Jag har flera vänner som pratar om barn hela tiden och verkligen längtar efter att få barn. Det gör inte jag, jag har aldrig längtat efter barn. Jag tycker att det verkar lite läskigt och är lite orolig över hur stor omställning det kommer att bli. Men kan man kompromissa om när man ska skaffa barn? Och hur vet man när man är redo, måste man vara en barnälskare?