• Swarls

Dottern ger bara bort allt hela tiden

Hej, min dotter har alltid gett bort saker. 

T.ex om vi håller på att stapla klossar så ger hon mig klossen så att jag får stapla, hon är inte nå sugen på att stapla själv (hon klarade stapeltestet på BVC 18 månaders kontrollen) 

Vi har massor av små dinosaurier och grejer i sandlådan, dessa tar hon upp och ger till mig eller min partner. 

Hon brukar ofta plocka bär, men utan att äta själv. Hon ger _alltid_ bort bären till antingen oss eller andra barn. 

Idag var vi i affären o tittade på kläder, då hittade hon en pippidocka som hon tog upp och gav till mig, när jag tar emot den går hon och hämtar nästa docka. 

Försöker spela innebandy med henne, ger henne en klubba o släpper bollen framför, då ger hon mig klubban, sen tar hon upp bollen o ger mig den också. 

Är det här beteendet normalt? Hon är 20 månader nu. 

• Svar på tråden Dottern ger bara bort allt hela tiden
  • Swarls
    viseversa skrev 2015-08-27 16:53:40 följande:

Suck har du inte fått svar nog i din autismtråd??

Är inte så lätt att sluta tänka på det, men detta är ett väldigt typsikt beteende för henne så jag ville bara veta om ngn mer haft barn som betett sig så.
  • viseversa
    Swarls skrev 2015-08-27 17:07:06 följande:
    Är inte så lätt att sluta tänka på det, men detta är ett väldigt typsikt beteende för henne så jag ville bara veta om ngn mer haft barn som betett sig så.
    Ts. Prata med Bvc om din oro. Och nej det är inte onormalt beteende. Däremot finns det en del annat i din andra tråd som KAN(inte måste) utan KAN stämma in på autism.
  • Sockervaddspinnen
    viseversa skrev 2015-08-27 16:53:40 följande:

Suck har du inte fått svar nog i din autismtråd??

Varför måste du alltid vara så jävla otrevlig i alla jävla trådar du engagerar dig i???
  • Mälaröbo

Så beter sig väl de flesta barn när de är små?!! Båda mina har då gjort det iaf.

• Kereza

Men det är ju HELT normalt - OCH visar dessutom på utvecklat medvetande; att vilja GE saker till folk. 

• Sockervaddspinnen
    Kereza skrev 2015-08-27 20:00:55 följande:

Men det är ju HELT normalt - OCH visar dessutom på utvecklat medvetande; att vilja GE saker till folk. 

Fast vid nästan två års ålder så borde väl barnet förstå att slå på bollen med klubban, istället för att ta upp bollen och ge den till någon annan?

Eller så har hon redan nu insett att det där med sport inte är något för henne.

Jag tror iaf inte att det är något fel på barnet.
  • StevenDiese
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-27 20:13:13 följande:
    Fast vid nästan två års ålder så borde väl barnet förstå att slå på bollen med klubban, istället för att ta upp bollen och ge den till någon annan?

Eller så har hon redan nu insett att det där med sport inte är något för henne. smile2.gif

Jag tror iaf inte att det är något fel på barnet.
    Även om barnet förstår det betyder väl inte det att hen vill det?

Ser inget konstigt med detta beteende.
  • Sockervaddspinnen
    StevenDiese skrev 2015-08-27 20:19:26 följande:
    Även om barnet förstår det betyder väl inte det att hen vill det?

Ser inget konstigt med detta beteende.
    Barn vill väl alltid lära sig och göra rätt? Vara sina föräldrar till lags?
  • StevenDiese
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-27 20:22:12 följande:
    Barn vill väl alltid lära sig och göra rätt? Vara sina föräldrar till lags?
    Och att ge en bandyklubba till sin mor är.... Fel?
  • ssa123

Att räcka över saker är väl ett samspel?

Brukar väl vara knepigt för barn med autism med samspel?

Svar på tråden Dottern ger bara bort allt hela tiden