• Coccolina

Tips på vart man kan åka i november (6 dagar)

Jag vill åka utomlands... Gärna till varmt och mysigt men riktigt bra förslag på stad funkar det också... men som sagt helst varmt skönt och all inclusive.... 

Har bara tre semesterdagar att ta ut och kan därför inte vara borta längre än Måndag till Söndag (jobbar natten helgen innan och slutar kl 6 på måndag morgon.. och börjar kl 6 måndagen efteråt... 

Funderat Grand Canaria och liknande.... Eller så...

Turkiet och Tunisien går helt bort.... Egypten är jag tveksam till känns lite väl oroligt i de länderna....

Någon som har tips och ideer? Det är mitten av November vi pratar om 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Svar på tråden Tips på vart man kan åka i november (6 dagar)
  • AnetteS

Jordanien är helt underbart så där års ... och helt säkert, vilket inte så många vet. Ska själv dit på höstlovet med familjen.

• flygrl

Mellanöstern skulle jag skippa nu, men EU landet Cypern ligger i östra Medelhavet nära Syriens och Turkiets kuster, men utan krig och oroligheter. Det är en trevlig ö med gäst vänlig befolkning, fina stränder och väldigt låg kriminalitet. Här finns också Afrodites/Venus födelseplats ;)

Har vart där med mina föräldrar och tyckte om det.

• Dasha

ta bara sydstränder om du ska till grand canaria eller teneriffa. Typ playa de las americas.
    Det är så att det regnar inte där i novmber, till skillnad från andra delar av ön.

Vi var där i november, helt underbart

• flygrl
    Dasha skrev 2015-09-18 18:53:18 följande:

ta bara sydstränder om du ska till grand canaria eller teneriffa. Typ playa de las americas.

Det är så att det regnar inte där i novmber, till skillnad från andra delar av ön.

Vi var där i november, helt underbart

Lite liknande i Medelhavet. På "vintern" e det varmare och torrare längre österut typ Cypern medans det kan regna mycket i västra Medelhavet typ Mallorca.
  • Dasha
    flygrl skrev 2015-09-18 19:16:44 följande:
    Lite liknande i Medelhavet. På "vintern" e det varmare och torrare längre österut typ Cypern medans det kan regna mycket i västra Medelhavet typ Mallorca.
    tack, då vet vi det! ska fundera på cypern
Svar på tråden Tips på vart man kan åka i november (6 dagar)