Vad är det här för ögonfärg?
Har frågat detta förut men kom på att det är bättre att visa några olika bilder i olika ljus, så här kommer de:
Och såhär ser ett öga ut i närbild (om det hjälper något?):
Tack tack.
Har frågat detta förut men kom på att det är bättre att visa några olika bilder i olika ljus, så här kommer de:
Jag har likadana ögon. För mig är de gröna. Gröna ögon innehåller egentligen inslag av gult och det syns tydligt på den stora bilden. På håll uppfattar emellertid de flesta ögonen som blå. Det är också så att man kan uppfatta dem olika i olika ljus.
Martin
Men alltså, kollar ni så här noga på alla andras ögon också? De flesta svenskar, som inte har bruna ögon, har gråblå ögon, men inga ögon är ju monokroma. Att man har gula eller gröna stänk eller fläckar förändrar inte det dominerande intrycket på håll.
Blir dina ögon mer blå i solljus? Jag känner en tjej som har grå ögon men när hon är ute i solljus kommer det blåa fram. Själv har jag brungrönt men i solljus syns inte det bruna utan de ser olivgröna ut.
där lyser det blå liksom igenom det där lagret av gulgrönt, men oftast gör det inte det.
Haha, hitta en till bild (antar att jag hade det här som mål med korten just den dag, "fånga det blå" :P
För mig ser de ljusblå med olika blå nyaser i ut, utom på nedersta bilden i din Ts på den ser de blågrågula ut. Röstade på blå.