• HGGH

Kanske gravid igen när första är 5 månader

Hej finns det någon här som fick sitt andra så tidigt som 5 månader efter första? Jag har inte testat positivt utan har mens först nästa helg men har exakt samma symptom som förra gången med supertidiga foglossningar, gasig mage samt mensvärk en vecka innan vilket jag aldrig får annars. Får mensvärk någon timme innan och så kommer mensen.

Jag frågar inte för att vi inte vill ha barnet i så fall utan bara för att höra hur ni andra kände och klarade det samt att jag inte ska känna mig ensam i det här om jag nu skulle vara gravid.

• Svar på tråden Kanske gravid igen när första är 5 månader
  • Erika 146

Antar att du menar att ditt barn är 5mån nu och du ev är gravid för det ju rent omöjligt att föda 5mån efter en förlossning då en graviditet är minst 9 mån :)

Man får räkna med/dtälla in sig att det är riktigt tufft 1-2 år med barn så tätt. Jag själv blev gravid 8mån efter förlossning så det blir 1,5 mellan mina töser.

• HGGH

[quote=75689284][quote-nick]Erika 146 skrev 2015-08-28 09:45:05 följande:[/quote-nick]Antar att du menar att ditt barn är 5mån nu och du ev är gravid för det ju rent omöjligt att föda 5mån efter en förlossning då en graviditet är minst 9 mån :)

Man får räkna med/dtälla in sig att det är riktigt tufft 1-2 år med barn så tätt. Jag själv blev gravid 8mån efter förlossning så det blir 1,5 mellan mina töser.[/

Ja precis min son är 5 månader. Hihi fel det kan bli ibland.

Ja tufft är det absolut! Bra jobbat Erika

• Erika 146

Har klarat av graviditeten och småbarnslivet helt ok mycket tack vare att alla nära haft semester, speciellt att sambon hade 5veckor och nu är hon inskolad på dagis och går de timmar jag skulle ha jobbat (är helt sjukskriven för foglossning och sammandragningar vid ansträngning och har ett väldigt fysiskt arbete) det hjälper mycket. Sambon hade nog tyvärr fått vara hemma annars och det är ju ekonomiskt sett inte så roligt.

• EmeliaKarolina

Jag blev gravid när dottern var ca 8 veckor. Fick ingen mens efter fl och fick efter några månader veta att jag var gravid v.23+3(testat positivt långt innan men fick inte ul förens då) Vi ville ha syskon tätt så vi körde på blir det så blir det...och nu är storasyster 14 månader och lillebror är 3 månader och det har gått hur bra som helst. Vi var ju inställda på att början kunde bli tuff, men det har funkat hur bra som helst. Och när de är större sedan kommer de ju ha stor nytta/nöje av varandra då det inte skiljer så mycket i ålder och syskon kärlek kommer man ju aldrig över oavsett :)

• AnniAy

Har 13 månader mellan mina barn och visst är det tufft ibland men de e såå kul och barnen har jätte roligt ihop. Nu är dom 1år och 2år plus att jag är gravid i v 12 men tycker att allt har gått bra bara man har tålamod och får hjälp av sin partner/familj :)

• sandra  1986

Grattis Hggh! :)

Jag har 11 månader mellan mina pojkar, fast de tog slut en sväng med pappan där när minsta pojken var typ 3 månader så fixade jag det iaf trots ensamstående :) idag är dom 6 och 7 år, jäklar vad dom kan bråka men samtidigt har dom enorm trygghet av varandra..

• CissiJissi

Grattis hggh!!

Jag kommer ihåg hur jag var lite rädd för att få barn igen fort efter ettan, och sen så vart ena efter andra kompisen gravid bara månader efter sina första, vet inte om alla planerade det så eller ej - i alla fall har det gått suveränt för dem! En mamma jag känner har 11 månader mellan sina första (de är vuxna idag) och hon talar bara varmt om detta, vissa rekommenderar det även.. I vilket fall tror jag du kommer klara det galant!!! Själv vart jag gravid nästan ett år senare än jag hoppades så att planera sånt här är ganska så värdelöst! :)

Svar på tråden Kanske gravid igen när första är 5 månader