• Javli

Vilken bärsele

Hej!
    Jag väntar smått igen i vår och har tänkt att använda bärsele från början. Har en äldre dotter som vi har haft ergo-baby till. Denna sele älskar vi men började använda utan spädbarnsinlägg vid 4 månaders ålder.

Jag är ca 160 cm lång och normalt byggd.
    Har spanat in dessa modeller.
    Ergo-baby med spädbarninlägg
    Manduca
    Tula standard
    Boba
    Beco butterfly.

Söker nu era erfarenheter av dessa selar och att använda den från nyfödd. Är ute efter en ergonomisk sele som sitter bra och som framför allt är smidig att använda.

• Svar på tråden Vilken bärsele
  • LillaJag06

Ergobaby! Jag älskar den!
    Är lika liten som dig och tycker att den är underbar.
    Kan även användas utav dem som har problem med ryggen.

• Fjärrkontrollen
    LillaJag06 skrev 2015-08-28 08:48:49 följande:

Ergobaby! Jag älskar den!

Är lika liten som dig och tycker att den är underbar.

Kan även användas utav dem som har problem med ryggen.

Det beror ju på vad man har för problem med ryggen.
  • LillaJag06
    Fjärrkontrollen skrev 2015-08-28 08:52:22 följande:
    Det beror ju på vad man har för problem med ryggen.
    Ja såklart!
    Hann inte skriva allt.
    Jag har stora problem med kronisk värk.
    Problem med alla leder i kroppen.
    Denna bärsele gör att tyngden inte läggs på axlar/övre del av ryggen utan det är vörten som belastas.

Använde en Tri cotti när min son var nyfödd upp till 2-3 månader och då var den bäst för mig. Bar honom i vagga och ammade utan problem.
  • enplattspåjorden

Hade ergobaby med spädbarns inlägg till sonen född i slutet av februari.
    Det blev för varmt med spädbarns inlägget dör både mig och han. Ergobabys spädbarns inlägg är en ganska tjock historia..

Till sen kommande bebisen ska vi testa babybjörn we, i den ska man kunna bära från nyfödd utan extra inlägg, återstår att se hur den är.

• LillaJag06
    enplattspåjorden skrev 2015-08-28 11:38:07 följande:

Hade ergobaby med spädbarns inlägg till sonen född i slutet av februari.
    Det blev för varmt med spädbarns inlägget dör både mig och han. Ergobabys spädbarns inlägg är en ganska tjock historia..

Till sen kommande bebisen ska vi testa babybjörn we, i den ska man kunna bära från nyfödd utan extra inlägg, återstår att se hur den är.

Vår son föddes i sen förra året och jag började använda ergon någon gång slutet på december/ början på januari.
    Tyckte också att det blev extremt varmt.
    Men sen lärde jag mig att inte ta på honom en massa och inte på mig själv heller. Sen brukade jag ta en filt runt om honom, alltså utanpå selen.
    Jag hade/har ett regn/vindskydd till och sen är så plufsig så en filt satt bra där inne.
    Han är nu 11 månader och sitter fortfarande väldigt bra i den trots att han gärna vänder sig lite extra.
    Försöker lära mig att bära honom på sodan med.
    Har du gjort det?
Svar på tråden Vilken bärsele