• Kobia

Besök inte barnen under skoltid!?!

Samma sak hände på dagis som nu i skolan, vi hade ett möte och jag gick för att prata med en lärare på rasten, som inte hade tid, då jag istället träffade barnen, ett ville  gå hem nu på fm så jag fick ta hjälp av läraren och det fungerade.
    På dagis fick man vara osynlig innan det var dags att gå hem,samma med småbarn i skolan?

• Svar på tråden Besök inte barnen under skoltid!?!
  • Mibi

Jag förstår inte riktigt problemet?! Vad gör du där INNAN hämtning egentligen? Om du itne arbetar ska du väl inte vara där och smyga, eller? Och vill du besöka förskolan så säger du det i förväg och går dit, inte mer med det. När det är dags att hämta hem sitt barn så tar man barnet och går. Klart som 17 att de inte alltid VILL hem, men det är därför de har dig som förälder som kan ta just ett vuxet beslut att när det är hemgång SÅ ÄR DET HEMGÅNG.

• Kobia
    Mibi skrev 2015-09-12 14:46:50 följande:
    Jag förstår inte riktigt problemet?! Vad gör du där INNAN hämtning egentligen? Om du itne arbetar ska du väl inte vara där och smyga, eller? Och vill du besöka förskolan så säger du det i förväg och går dit, inte mer med det. När det är dags att hämta hem sitt barn så tar man barnet och går. Klart som 17 att de inte alltid VILL hem, men det är därför de har dig som förälder som kan ta just ett vuxet beslut att när det är hemgång SÅ ÄR DET HEMGÅNG.
    Man har möten om barn återkommande, vet väl alla utom barnlösa.
  • Mibi
    Kobia skrev 2015-09-12 14:54:25 följande:
    Möten???? Menar du utvecklingssamtal? Vad för möten syftar du på? Och vem har sagt något om att jag är barnlös?
  • K med lilla E
    Vad då för möten? Jag har aldrig möten under skoltid med läraren, utvecklingssamtal brukar ligga efter sista lektionen.
  • Kobia

Samtal i möte om barnen på dagis är vanligen på fm, i skolan på em då barnen är kvar på fritids

• K med lilla E
    Kobia skrev 2015-09-13 12:51:15 följande:

Samtal i möte om barnen på dagis är vanligen på fm, i skolan på em då barnen är kvar på fritids

Försöker komma på om jag verkligen varit på möten om mina barn utan att de varit med men jag tror faktiskt inte det vad jag kan komma på .
  • Kobia
    K med lilla E skrev 2015-09-13 16:22:15 följande:
    Försöker komma på om jag verkligen varit på möten om mina barn utan att de varit med men jag tror faktiskt inte det vad jag kan komma på .
    När de är små är de aldrig med här, aldrig på dagis vad jag minns, men alltid i skolan. Har man fler kan man ha möte om ena och stöta på det andra.
    Problemet var mer påtagligt på dagis då de var vana att gå hem när jag kom.

Den aktuella ggn hade jag möte om en annan sak i skolan, sedan gick jag till barnens hus, men skoltiden var inte slut för hemgång.
  • Mibi
    Kobia skrev 2015-09-13 22:29:58 följande:

När de är små är de aldrig med här, aldrig på dagis vad jag minns, men alltid i skolan. Har man fler kan man ha möte om ena och stöta på det andra.

Problemet var mer påtagligt på dagis då de var vana att gå hem när jag kom.

Den aktuella ggn hade jag möte om en annan sak i skolan, sedan gick jag till barnens hus, men skoltiden var inte slut för hemgång.

Men snälla du, ingen förstår vad det är du vill ha svar på? Det är vÄl inte konstigt att barnen tror att de ska hem när de ser dig? Det konstiga är att du springer oå en massa möten på skolan/dagis?!?!
  • Kobia
    Mibi skrev 2015-09-13 22:33:32 följande:
    Men snälla du, ingen förstår vad det är du vill ha svar på? Det är vÄl inte konstigt att barnen tror att de ska hem när de ser dig? Det konstiga är att du springer oå en massa möten på skolan/dagis?!?!
    Man går det man är kallad till och en del förstår, det nöjer jag mig med. 

Man får smyga när dom inte har koll på klockan så det inte blir gråt.
  • Dixie
    jag har 3 barn och jag har aldrig möten i skolan UTAN barnen, enda gångerna är ju när det är utvecklingssamtal och då är ju barnen med!
    Men om det är ett problem att ditt barn vill följa med hem när barnet ser dig - ja, då är det ju mycket enkelt - du håller dig undan tills det är dags att hämta! 
  • Dixie
    Kobia skrev 2015-09-13 22:29:58 följande:
    varför går du till barnen om det inte är dags att gå hem!? 
  • Kobia

På dagis är barnen aldrig med, då skulle man smyga ut om det inte var dags att gå hem.
    I skolan är de alltid med på Utvecklingssamtal, men inte om annat.
    Är man där om ett barn, kan ett annat få syn på mig. Så det gäller att inte synas som jag skrev.

• Mibi
    Kobia skrev 2015-09-24 03:39:22 följande:

På dagis är barnen aldrig med, då skulle man smyga ut om det inte var dags att gå hem.
    Är man där om ett barn, kan ett annat få syn på mig. Så det gäller att inte synas som jag skrev.

Ursäkta om jag nu låter otrevlige...men...Och? Vad är det du vill med den här tråden?

Att barn vill gå hem när de ser sin förälder är väl inte konstigt?
  • Dixie
    LillaJag06 skrev 2015-09-24 07:27:38 följande:

Kvinna34?

nej, jag tror att detta är en annan förvirrad person som ofta bytar namn - bl.a är resor och jordbävningar ett stort bekymmer.......
  • Dixie
    Kobia skrev 2015-09-24 03:39:22 följande:

men varför går du över till barnen hus om det inte är dags att gå hem - det är ju enkelt, låt bli att gå dit!
  • LillaJag06
    Dixie skrev 2015-09-24 09:07:23 följande:
    nej, jag tror att detta är en annan förvirrad person som ofta bytar namn - bl.a är resor och jordbävningar ett stort bekymmer.......
    :) jasså. Har undrat var hon tog vägen.
  • Irbjo

För er som verkar äta för lite fisk kan jag då berätta följande: Man går in på ett möte om ett barn, kanske mitt på dan. I samma byggnad eller på gården är det barnet eller ett syskon som då vill gå hem, men det är för tidigt för MP ska jobba. Då uppstår en kontrovers, så man hellre bör smyga sig ut osynlig.

Svar på tråden Besök inte barnen under skoltid!?!