Gravid och studerande
Hej hörrni!
Jag fick nyss veta att jag är gravid. Var inte planerat och vi är osäkra på om vi ska behålla det. Vi skulle hemskt gärna göra det men det är ett så oerhört olägligt tillfälle. Egentligen finns varken tid, ekonomi eller bostad för det. Jag börjar plugga sista terminen på ssk-programmet nästa vecka. Vi bor i en liten men dyr tvåa m.m.
Så jag har lite funderingar såklart o hoppas att det finns någon här som kanske varit i en liknande situation. För det första, är det någon här som har erfarenheter av att plugga samtidigt som graviditeten? Sista terminen består endast av praktik vilket jag förstår kommer bli tufft men en del av mig vill tro att det kommer att gå..
Pengamässigt kommer vi troligtvis få ut det lägsta från FK eftersom jag innan jag började plugga endast var anställd ett par månader på ett ställe. Eller räknar dom då med den anställningen jag hade innan det? Sedan undrar jag lite över jobb osv. Sambon kan förmodligen få ut mer än vad jag kan få.. Om allt går som det ska och vi väljer att behålla barnet tar jag examen i mitten av januari. Vilket innebär att det fortfarande är några månader kvar till förlossning. Jag vill ju börja jobba efter examen om jag mår bra men tror ni att det är någon som kommer vilja anställa mig? För att jag ska komma in i jobbet vore det bästa om min sambo kunde vara hemma första tiden med barnet, men det är ju också beroende på hur jag mår efter förlossningen. Är i en så snurrig situation att jag varken vet ut eller in så jag hoppas på lite tips och vägledning.