Anonym (Polly) skrev 2015-09-03 15:27:46 följande:
Alla utger sig för att vara någon vi inte är, annars skulle vi ha våra riktiga namn med ju!
Du tror väl inte på riktigt att ett forum kan jämställas med verkliga vänner och umgängen. Detta finns i rymden, cyber.
Eh, nej, bara för att man har ett nick på ett forum betyder inte det att man låtsas vara någon annan. Det finns nog ingen som tror att om de slår upp "Embla twopointoh" så kommer det upp ett personnummer, adress och/eller telefonnummer. Detta för att de flesta är införstådda i att det är ett nick och inte mitt riktiga namn. Det är dock inte samma sak som att det jag skriver om här, mina tankar, åsikter och erfarenheter, är lögn eller någon annans tankar. Det är fortfarande jag och ingen annan som skriver.
Om jag däremot skulle kalla mig ett nick som var mycket likt någon annans, och dessutom skulle ha samma avatar, då kan man säga att jag låtsas vara den personen som finns bakom det nicket. I vilket syfte kan man såklart spekulera om. Eller om jag skulle påstå, direkt eller indirekt, att bakom mitt nick så döljer sig Madonna eller Annie Lööf, då skulle jag låtsas vara någon annan.
Visst, det finns säkert de som sitter bakom sina datorer/telefoner/plattor och ljuger och luras (för att provocera, för att de tycker det är kul, för att de vill komma bort från vardagen eller något annat), men många (de flesta?) som berättar om sina tankar, åsikter och erfarenheter är uppriktiga i dessa.
Har jag sagt att ett forum är samma sak som att träffa folk i verkligheten? Nej, det har jag inte gjort. Det är bara du som av någon för mig okänd anledning försöker förlöjliga mig genom att påskina att jag tror eller tycker vissa saker.
Men detta är OT, och så länge "Ego Lovers" själv inte har något att invända mot "Ego Loverrs" så tänker jag inte fortsätta diskutera detta.