Vi som väntar första barnet, bf mars/april 2016 :D
Är 23 år och väntar mitt första barn med min sambo, hade vart jätte roligt att följas upp med några andra som också väntar första barnet som beräknas komma i mars/april 2016 :)
Är 23 år och väntar mitt första barn med min sambo, hade vart jätte roligt att följas upp med några andra som också väntar första barnet som beräknas komma i mars/april 2016 :)
Hej!
Hur går det för er?
Lillan blir en månad i morgon!! Hjälp vad tiden går!! Var på BVC igår, nu väger hon 3900 g och är 53 cm lång. Hon växer så det knakar:) allt bra med oss. Amningen fungerar bra och hon är väldigt snuttig. Vaknar ca var 3e timme på natten (ibland oftare). Har lite besvär med magknip, annars funkar allt toppen. Hon är så snäll å go. Myser hela dagarna, försöker ta tillvara på varje sekund! :)
Ha det fint!
Hej!
Hur går det för er?
Lillan blir en månad i morgon!! Hjälp vad tiden går!! Var på BVC igår, nu väger hon 3900 g och är 53 cm lång. Hon växer så det knakar:) allt bra med oss. Amningen fungerar bra och hon är väldigt snuttig. Vaknar ca var 3e timme på natten (ibland oftare). Har lite besvär med magknip, annars funkar allt toppen. Hon är så snäll å go. Myser hela dagarna, försöker ta tillvara på varje sekund! :)
Ha det fint!
Hej!
Hur går det för er?
Ha det fint!
Skönt att hon sover så bra på natten! Vår dotter vaknar var 3e timme ungefär. Det känns ok, men hade självklart inte vart fel att sovs några timmar mer per natt ;)
En fråga!
Bilbarnstolen, hur har ni den placerad i bilen? Vi har våran i bak och jag sitter alltid där med henne. Men nu när sambon börjat jobba så behöver jag använda bilen lite. Känns sådär att ha henne ibak då.. Men känns också inte helt bra att ha henne i fram.. Är jätte kluven. Hur tänker du/ni? Kommer inte åka några jätte sträckor, 10 min högst.
Skönt att hon sover så bra på natten! Vår dotter vaknar var 3e timme ungefär. Det känns ok, men hade självklart inte vart fel att sovs några timmar mer per natt ;)
En fråga!
Bilbarnstolen, hur har ni den placerad i bilen? Vi har våran i bak och jag sitter alltid där med henne. Men nu när sambon börjat jobba så behöver jag använda bilen lite. Känns sådär att ha henne ibak då.. Men känns också inte helt bra att ha henne i fram.. Är jätte kluven. Hur tänker du/ni? Kommer inte åka några jätte sträckor, 10 min högst.
Vår tjej gillar att åka bil och att sitta i bilbarnstolen. Hon somnar nästan alltid så fort vi sätter oss och ska åka någonstans. Vi får se hur vi gör med stolen. Kanske får den vara kvar i bak, då jag inte kommer köra långt alls. Max 10 min. Men ska nog införskaffa en sådan spegel också, många är nöjda med dem :)
Idag var vi på BVC, hon är ni 5 veckor gammal och har växt 4.5 cm och gått upp nästan ett helt kg sen födseln :)
Idag har vi varit på 6 v kontroll. Hon växer precis som hon ska och allt såg så bra ut :) vi får så mycket kommentarer om hur vaken och glad hon är jämt, vilket är kul :)
Hon sover i stort sätt hela nätterna nu, somnar från ca 22.30 och vaknar runt 06. Men hon sover desto mindre på dagarna. Igår så sov hon ca 1,5 timme totalt mellan 09-22.30 , sovandes några minuter hit och några dit. En nyfiken tjej som vill vara med på allt. Hon sover knappt inte längre i bilen och tar lång tid innan hon somnar i vagnen. Men hon skriker aldrig då utan är vaken och bara ser sig omkring.
Tycker det är så mysigt nu när hon blir större hela tiden och jag får så mycket tillbaka när vi pratar och busar :)
Hur mycket/lite sover era små ?
Det är olika från dag till dag, men hon är helt klart mer vaken på dagarna nu och sover längre på nätterna. Ca 4 timmar i streck, vaknar, äter och byter blöja sen somnar snabbt om på nätterna så det är skönt :) på dagarna sover hon kortare stunder men ofta. Hon är nästan alltid glad och nöjd :)
Det är så mysigt att hon ler mot en och nästan skrattar, att hon är så med i blicken och redan börjar få personlighet:)
Hejsan :) här går allt bra. Idag ska jag på efterkontroll och på torsdag blir det 2 månadersbesök :) han blir 8 v på onsdag. Gällande bilen så har jag ingen men vi är med min mamma och pappa en hel del när vi åker och handlar eller åker till dem över dagen. Om båda är med så sitter jag ju såklart bak men när det bara är jag och mamma så sitter jag fram. Han somnar alltid när jag lägger honom i babyskyddet och efterspm jag är så lång och deras baksäte är minimalt så får jag så ont i knäna att sitta bak och efter en knäoperation är de inte bra att sitta så när det gör ont. Men det funkar bra och han vaknar aldrig :)
Han har börjar sova allt mer på natten. Förr vad det varje gång högst 3h mellan maten men nu är det ibland 5h en gång och resten 3 eller 3 och en halv h. Inatt gick det 6 timmar mellan maten så det va superskönt. Är ju ensam så i ca 6 och en halv vecka har jag matat hnm var 3e timme dygnet runt med vissa undantag men det är nog bara en halvtimme skillnad isf. Men jag känner ingenting av sömnbrist och mår lika bra som annars så det är skönt :)
Någon annan som har bebisar med fransar som aldrig verkar slutar växa? :D min lilla älskling <3
Igår va isak 2 månader och en dag och vi var på kontroll :) hon tyckte att han har växt supermycket på exakt en månad, vid 4 veckor vägde han 4310 g och var 54.6 lång, och nu väger han 5635g och är 60.2 lång :) han fick rotavirus vaccin och jag updaterade mitt stelkramp vaccin som jag borde ha gjort för mer än 1.5 år sen men glömde och sen blev jag gravid :) hoppas ni alla har det bra :D
Så spännande å höra att det går så bra :) livet hos oss fortsätter som tidigare, hon sover hela nätterna men är vaken nästan hela dagarna, sover lite då och då.
Lilltjejen är en riktigt glad bebis som sällan är ledsen och så fort man pratar med henne så är det ett stort leende och massa bus. Så mysigt när hon vaknar på morgonen och jag ser över kanten på vaggan och hon får syn på mig och ger det största leendet :)
På onsdag så blir hon 8 veckor och på torsdag ska vi på kontroll. Hon börjar närma sig 5 kilo nu, tycker hon växer så fort. Hennes ögonfransar växer också en massa, tycker de blir längre för varje dag som går.
Vi håller också på nu å byter ut alla hennes kläder från strl 50 till 56, kul med lite nytt hon inte haft på sig innan :)
Hur går det för alla? Här rullar vardagen på. Sedan ca 2 månaders ålder har han ätit sen sovit ca 6-8 timmar första passet när jag går och lägger mig sen andra gången mot morgonen blir det igen 3-4 timmar mellan mat :) skönt att få en sova längre pass nu :)
Sist vi va på kontroll vägde han 6400 gram och var 63 cm lång och då va han 12 veckor gammal, men han har börjat använda mer och mer av 68 som bara sitter lite löst :)
Iförrgår hade vi hemmadop. Min syster som bor i frankrike kom hit förra tisdagen och åkte iförrgår kväll. Hon va glad att träffa lilla isak några dagar och hon gjorde så fint och suttit och vikt 30 st origamifåglar som dekoration. Men de va tur för jag har fullt upp med lillen :D
Ska ni ha dop eller kanske ni har haft? :)