• thenotmum

Ensam vårdnadshavare

Hur vet man att alla instanser har uppdaterat att man är ensam vårdnadshavare?

Fick just hem ett papper från ny skola som fått telnr till andra föräldern på listan istället för mitt o behöver se att alla de uppgifterna tas bort från alla platser.

• Svar på tråden Ensam vårdnadshavare
  • Anonym (Wilma)

Varför MÅSTE det numret bort och bara ditt finnas??? Att man är ensam vårdnadshavare betyder inte att barnet bara har en förälder som den bor med!

• thenotmum
    Anonym (Wilma) skrev 2015-09-01 00:10:05 följande:

Varför MÅSTE det numret bort och bara ditt finnas??? Att man är ensam vårdnadshavare betyder inte att barnet bara har en förälder som den bor med!

Nä i en perfekt värld behöver man inte heller va ensam vårdnadshavare, men nu finns det ju en anledning till att ja är ensam vårdnadshavare o det finns fast o begränsat umgänge. Då är det ju ganska dumt att ha ett nummer där det för det första inte går att nå vårdnadshavaren på en lista för vårdnadshavare o för det andra det går till en person som absolut inte har nån rätt att få o enligt domstol ej bör ha uppgifter från de ställena.

Tänk om tänk rätt, utgå inte från att alla är ute efter att jävlas. Ja utgår från barnets bästa inte mitt eget.

Nu frågade ju ja en fråga o du ifrågasätter mig som förälder- aningens konstigt svar från dig?
  • Hummeldummel

Enkelt svarat.

Det finns flera anledningar till att enskild vårdnad beviljas.

Det är ditt ansvar som enskild vårdnadshavare att kontakta, uppdatera och ange korrekt nummer. Svårare än så är det inte.

• thenotmum
    Hummeldummel skrev 2015-09-01 09:10:30 följande:

Enkelt svarat.

Det finns flera anledningar till att enskild vårdnad beviljas.

Det är ditt ansvar som enskild vårdnadshavare att kontakta, uppdatera och ange korrekt nummer. Svårare än så är det inte.

Ja det finns fler anledningar, ja förklarade inte varför från början, för det hade inte med saken att göra i mitt fall. Därför tyckte ja svaret va konstigt.

Ja får ta o ringa runt till alla instanser idag igen, trodde ja gjort det, men tydligen har de inte plockat bort det överallt eller ja missat nån nånstans.

Vi har bytt skola efter, o där lämnat nya uppgifter o att ja är ensam vårdnadshavare, så inget borde finnas kvar nånstans...

Ja fick uppfattningen att vissa instanser skulle uppdateras ändå, men ja ringer nog alla nu tom Skatteverket o kolla där med.
Svar på tråden Ensam vårdnadshavare