• Anonym (Orolig)

Vad händer i Europa?

Vad är det som händer i Europa? Jag är rädd och orolig. Varje dag läser man om alla de hundratusentals människorna som stormar in i Europa och fortsätter fram till de länder de vill till. Ungern, Bulgarien, Serbien bla vill ingen stanna i.

Är det någon annan som är rädd och orolig? Jag kan inte sluta tänka på vad det är som händer. Kan inte greppa det liksom. Allt känns utom kontroll. Ingen kan stoppa anstormningarna.

Europa blir stormat, men det är enbart tre, fyra länder alla de hundratusentals flyktingar åker till.

Ungerns tåg har stannat. Serbien släpper förbi alla. Kroatien är rädd. Tjeckien och baltländerna vill inte ha in en enda osv. Inga gränser finns som stoppar stormningen av Europa.

Det är helt sjukt det som händer.

• Svar på tråden Vad händer i Europa?
  • Anonym (kgl)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-03 02:43:02 följande:
    Jag förstår att det gäller per år. Poängen var dock att ingen flykting vill dit. Dessa boenden står tomma.

3000 per DAG kommer till Sverige sa de idag på nyheterna. Regeringen som lovordat dem att komma och få allt på ett silverfat de har därmed gett dem fripassage att invadera hela Europa på sin väg till the golden ticket sfom delas ut som om det vore gamla flygblad.

Sverige borde ersätta alla länder som drabbats av denna invasion och det rejält.
    Vilket ju innebär att ditt inlägg om Kroatien var helt irrelevant.
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-09-02 19:38:12 följande:
    Det här är ju liberalernas önskedröm. Miljontals människor som är beredda att jobba för låga löner i sina nya länder. 
    Du delar hellre ut bidrag?

Gyllene tillfälle att ta tillbaks massor av jobb från Asien.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-09-03 11:49:46 följande:
    Du delar hellre ut bidrag?

Gyllene tillfälle att ta tillbaks massor av jobb från Asien.
    Om man stoppar invandringen behöver man inte dela ut bidrag.

Vill du själv jobba för en låg lön? Nej, det vill du naturligtvis inte. Du är som alla andra höginkomsttagande liberaler - det är bara andra som ska jobba för en låg lön så att produkter och tjänster blir billigare för er att konsumera.
    Give ´em Hell!
  • ninasord
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-02 08:39:31 följande:
    Var ska den vara då?
    Samhälle eller politik kanske.
  • Gert

Läget är så allvarligt att det är tveksamt om man vågar sig på en Europaresa. Budapest skulle jag vilja se, men med nuvarande flyktingkaos i den staden gör att jag inte vill åka dit. Italien och Greklands övärld lika så.

Det är knappt att man vågar åka till London längre.

Give ´em Hell!
  • Iowhannah

Jag tycker att all denna hat och rädsla är det som är mest skrämmande! Det kan omöjligt vara så svårt att öppna ögonen och se vad man flyr ifrån! De som flyr har förmodligen stannat så länge de vågat, jag tvivlar på att man lämnar allt man känner lättvindigt.

• Anonym (sent påtänkt.)
    Gert skrev 2015-09-03 18:51:59 följande:

Läget är så allvarligt att det är tveksamt om man vågar sig på en Europaresa. Budapest skulle jag vilja se, men med nuvarande flyktingkaos i den staden gör att jag inte vill åka dit. Italien och Greklands övärld lika så.

Öh, lol?

Sverige är redan i värre kaos än så, ligger såna i drivor på centralstationen i Malmö varje natt.

Jag kan garantera att Budapest eller Östeuropa överlag har inte islamiserade ghetton där det skjuts friskt, en duka under precis läser jag på nyheter, i och för sig det hindrande inte aftonslasket att fortsätter trumma upp sin snyftartikelserie men vem bryr sig om en död inom landet till när vi får bara idag några tusen "nya"

Italien och Grekland däremot är körda, England likaså, läste precis att dom vill stoppa förfallet av landet genom att gå ut ur eu så dom kan försvara sina gränser.

• Anonym (sent påtänkt.)
    Iowhannah skrev 2015-09-03 18:55:35 följande:

Jag tycker att all denna hat och rädsla är det som är mest skrämmande! Det kan omöjligt vara så svårt att öppna ögonen och se vad man flyr ifrån! De som flyr har förmodligen stannat så länge de vågat, jag tvivlar på att man lämnar allt man känner lättvindigt.

Det är inte vad man flyr ifrån, det är vad man "flyr" till, det är inga flyktingar vi får hit direkt.

• Gert
    Iowhannah skrev 2015-09-03 18:55:35 följande:

Och så finns det syrier som har bott i säkra länder i flera år och som till slut tar sig vidare till Sverige för att de vill ha permanent uppehållstillstånd och bidrag.

BBC har uppmärksammat detta i dagarna.

www.bbc.com/news/world-europe-34118978
    Give ´em Hell!
  • thure
    Jag förstår att det gäller per år. Poängen var dock att ingen flykting vill dit. Dessa boenden står tomma.

3000 per DAG kommer till Sverige sa de idag på nyheterna. Regeringen som lovordat dem att komma och få allt på ett silverfat de har därmed gett dem fripassage att invadera hela Europa på sin väg till the golden ticket sfom delas ut som om det vore gamla flygblad.

Sverige borde ersätta alla länder som drabbats av denna invasion och det rejält.
    Sveriges välvilliga asylmottagande är till stor del skyldig till det pågående vansinnet. Att gå ut och lova PUT till alla Syrier samt Eritreaner har satt stora delar av arabvärlden samt Afrika i rörelse.

• thure

Sveriges välvilliga asylmottagande är till stor del skyldig till det pågående vansinnet. Att gå ut och lova PUT till alla Syrier samt Eritreaner har satt stora delar av arabvärlden samt Afrika i rörelse.

• Gert
    thure skrev 2015-09-03 20:12:30 följande:
    Man skulle kunna säga att det är Fredrik Reinfeldt och Miljöpartiet som har satt igång det hela.
    Give ´em Hell!
  • Anonym (Yggis)

Vad är det för fel på Ungern? IS finns väl inte där? Varför vill alla till Tyskland istället för att stanna i Ungern?

• Anonym (Yggis)
    Gert skrev 2015-09-03 18:51:59 följande:

Ja, Budapest är fint
  • Anonym (Yggis)
    Anonym (sent påtänkt.) skrev 2015-09-03 18:58:32 följande:

Öh, lol?

Sverige är redan i värre kaos än så, ligger såna i drivor på centralstationen i Malmö varje natt.

Jag kan garantera att Budapest eller Östeuropa överlag har inte islamiserade ghetton där det skjuts friskt, en duka under precis läser jag på nyheter, i och för sig det hindrande inte aftonslasket att fortsätter trumma upp sin snyftartikelserie men vem bryr sig om en död inom landet till när vi får bara idag några tusen "nya"

Italien och Grekland däremot är körda, England likaså, läste precis att dom vill stoppa förfallet av landet genom att gå ut ur eu så dom kan försvara sina gränser.

Vad ligger i drivor på Malmö C?
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-09-03 16:17:10 följande:
    Om man stoppar invandringen behöver man inte dela ut bidrag.

Vill du själv jobba för en låg lön? Nej, det vill du naturligtvis inte. Du är som alla andra höginkomsttagande liberaler - det är bara andra som ska jobba för en låg lön så att produkter och tjänster blir billigare för er att konsumera.
    Bättre jobba för en låg lön än att inte jobba för ingen lön.

Vad skulle du själv välja? 75:-/tim för ett enklare jobb eller socialbidrag motsvarande 20:-/tim som ditt system erbjuder.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Spagettimonstret
    Anonym (Yggis) skrev 2015-09-04 08:58:17 följande:

Vad är det för fel på Ungern? IS finns väl inte där? Varför vill alla till Tyskland istället för att stanna i Ungern?

De forslas in i överfulla flyktingläger där de får bo under bar himmel med 8 utedass per 1000 pers och motsvarande stank och misär.
    Kort sagt, Ungern vill inte ha dem.
  • Anonym (sent påtänkt.)
    Anonym (Yggis) skrev 2015-09-04 09:00:08 följande:
    Vad ligger i drivor på Malmö C?

Bidragsönskare.

• Anonym (Yggis)
    Anonym (sent påtänkt.) skrev 2015-09-04 13:43:09 följande:

Bidragsönskare.

Det har jag aldrig märkt.
  • Anonym (sent påtänkt.)
    Anonym (Yggis) skrev 2015-09-04 13:55:15 följande:
    Det har jag aldrig märkt.