• looo

Operera bort knöl, Ultuna

Min hund har en enormt stor knöl på halsen, ungefär storleken av en liten apelsin. Vi har ingen aning om vad det är än så länge, väntar på provsvar. Det vi vet är att den ligger under huden och att det inte är en fettknöl.

På måndag har vi tid igen hos vet., de kommer då göra ultraljud och ev magnetröntgen.

Någon här som har varit med om liknande?

De kommer operera bort knölen, någon som kan ha någon aning på vad det går på?

Självklart är hon försäkrad men dock bara till 25000, och det räcker ju inte långt alla gånger.

• Svar på tråden Operera bort knöl, Ultuna
  • tundra

Jadå. Min tik hade knölar som satt under huden. Blev inte en superdyr operation. Visade vara sig godartade tumörer. Hon opererades för 7-8 år sen och först nu på ålderns höst (14 år) har hon fått nya i ljuvret som inte verkar påverka henne nämnvärt. Hon får leva på till hon mår dåligt och sen somna in.

• looo
    tundra skrev 2015-09-02 09:42:56 följande:

Jadå. Min tik hade knölar som satt under huden. Blev inte en superdyr operation. Visade vara sig godartade tumörer. Hon opererades för 7-8 år sen och först nu på ålderns höst (14 år) har hon fått nya i ljuvret som inte verkar påverka henne nämnvärt. Hon får leva på till hon mår dåligt och sen somna in.

Tack för ditt svar tundra, man blir ju lite lätt oroad över kostnaderna.
    Vad skönt att de höll sig borta så pass länge! Veterinären sa att hon inte trodde på cancer men kunde ju såklart inte säga säkert, får svar på det cytologiska provet idag.
    Min tik är 7 år nu och jag hoppas av hela mitt hjärta att hon får hänga på lika länge som din.
Svar på tråden Operera bort knöl, Ultuna