• Loppan84

Galna grejer jag aldrig trodde jag skulle göra innan jag prövade bli gravid

Ja efter att ha försökt bli gravida ett tag inser man att detta på många sätt och vis kan gå över till en lätt psykopatisk sida fär man jag gör helt bananas saker totally out pf characther.

Saker jag själv kommit på mig med att göra:

? innan tänkte jag att jag tar svarta/färgade trosor runt mens ifall det kommer en fläck innan jag märker nått. Nej nej nu menar gräver jag djuuupt i byrålåda efter vita trosor dagarna runt BIM för att vara heeeelt säker på att inte missa nått.

? lura mannen att jag har ÄL för ett par dagar tidigt för att "släppa på pressen" att han MÅSTE få till det just den rätta dagen - då tror han ju att det redan är för sent och liggandet bara är för vår skull

? Ta två graviditetstest ala hundra nånting spänn inom loppet av typ 3 timmar. Pengar ut genom fönstre - hej då.

? Uppdatera FL-appen hela tiden för att se om någon annan har blivit prefgers, allt för att nära ett desperat hopp om att NÄSTA gång då är det vår tur

? Skengravid. Kommentarer öveflödiga. Detta trodde jag bara drabbade gamla hundar.

? Lära sig en helt ny terminologi med uttryck som ÄL, BIM, implantation, trefastemp, implantationsdipp, LH-stegring.

? Vakna prick kl 7 varje morgon för att ta tempen - oavsett vad som händer och hur mkt man längtar efter en sovmorgon.

? Vakna tre gånger per natt och undra om det gått tillräckligt många timmar sen man kissade för att ta ett test.

? bli testberoende.

Ja listan är lång och förfärlig som ni ser. Vad har ni gjort för galna grejer?

• Svar på tråden Galna grejer jag aldrig trodde jag skulle göra innan jag prövade bli gravid
  • Loppan84

Ja ser lite konstigt ut, skrev på mobilen så sorry för alla stavfel, dessutom blev alla bindestrek visst till frågetecken

• Haskel

På tiden då det begav sig för mig, och min generation, hade vi sex istället. 

• Loppan84

På vilket sätt är det en motsättning till något som stod där?

Haskel skrev 2015-09-02 19:21:30 följande:

På tiden då det begav sig för mig, och min generation, hade vi sex istället. 

• Jag är bara jag

Det var mest de första åren jag höll på, men inte fullt så galet som du ts. Flört Gravtest är ingen mening alls före BIM. Antingen kommer mensen=du slipper testa eller också kommer inte mensen och du kan testa. Sparar mycket pengar och frustration.  Glad  Det jag önskar mest jag inte "gått på" är alla dessa piller till ingen nytta alls.  Antingen är man fertil och blir gravid enbart av sex eller också behöver man hjälp.

• Loppan84

Haha bra tips!

Jag är bara jag skrev 2015-09-02 19:55:14 följande:

Det var mest de första åren jag höll på, men inte fullt så galet som du ts.  Gravtest är ingen mening alls före BIM. Antingen kommer mensen=du slipper testa eller också kommer inte mensen och du kan testa. Sparar mycket pengar och frustration.    Det jag önskar mest jag inte "gått på" är alla dessa piller till ingen nytta alls.  Antingen är man fertil och blir gravid enbart av sex eller också behöver man hjälp.

• frestelsen

Feel ya sister ;)

Har gjort allt utom lurat om äl. Har t.o.m lämnat en viktig föreläsning för jag kände mig så gravid att jag va tvungen att åka o köpa test.. som va neg och såg till att jag kugga en tenta..

• Loppan84

Hahaha, den var bra. Vänta 2 timmar och skriva klart tentan, nej nej det är föööör enkelt

frestelsen skrev 2015-09-02 20:21:45 följande:

Feel ya sister ;)

Har gjort allt utom lurat om äl. Har t.o.m lämnat en viktig föreläsning för jag kände mig så gravid att jag va tvungen att åka o köpa test.. som va neg och såg till att jag kugga en tenta..

• Jag är bara jag

Det knäppaste kanske blir när vi hade "kommandosex" på ett pensionat med P1 i bakgrunden på så inte grannarna skulle höra oss!

• Loppan84

Kommandosex går rakt in på listan över nya användbara ord. Där bor också äl-panik, liggtvång, sexstress och liggpanik!

Jag är bara jag skrev 2015-09-02 21:35:43 följande:

Det knäppaste kanske blir när vi hade "kommandosex" på ett pensionat med P1 i bakgrunden på så inte grannarna skulle höra oss!

• frestelsen

Har även vart påväg med maken och kolla på en bil. Vi vart sena o jag hade äl.. så han fick köra in i skogen och köra en snabbis.. haha bakifrån i hans firmabil (tvåsitsig skåp)

Svar på tråden Galna grejer jag aldrig trodde jag skulle göra innan jag prövade bli gravid