Galna grejer jag aldrig trodde jag skulle göra innan jag prövade bli gravid
Ja efter att ha försökt bli gravida ett tag inser man att detta på många sätt och vis kan gå över till en lätt psykopatisk sida fär man jag gör helt bananas saker totally out pf characther.
Saker jag själv kommit på mig med att göra:
? innan tänkte jag att jag tar svarta/färgade trosor runt mens ifall det kommer en fläck innan jag märker nått. Nej nej nu menar gräver jag djuuupt i byrålåda efter vita trosor dagarna runt BIM för att vara heeeelt säker på att inte missa nått.
? lura mannen att jag har ÄL för ett par dagar tidigt för att "släppa på pressen" att han MÅSTE få till det just den rätta dagen - då tror han ju att det redan är för sent och liggandet bara är för vår skull
? Ta två graviditetstest ala hundra nånting spänn inom loppet av typ 3 timmar. Pengar ut genom fönstre - hej då.
? Uppdatera FL-appen hela tiden för att se om någon annan har blivit prefgers, allt för att nära ett desperat hopp om att NÄSTA gång då är det vår tur
? Skengravid. Kommentarer öveflödiga. Detta trodde jag bara drabbade gamla hundar.
? Lära sig en helt ny terminologi med uttryck som ÄL, BIM, implantation, trefastemp, implantationsdipp, LH-stegring.
? Vakna prick kl 7 varje morgon för att ta tempen - oavsett vad som händer och hur mkt man längtar efter en sovmorgon.
? Vakna tre gånger per natt och undra om det gått tillräckligt många timmar sen man kissade för att ta ett test.
? bli testberoende.
Ja listan är lång och förfärlig som ni ser. Vad har ni gjort för galna grejer?