• Malin 209

BF idag och ingen bebis i sikte! Fler i samma sits?

Sitter här med stora magen i vädret och surar över att vi inte fått någon bebis ännu.

Har en 3-åring sen innan som längtar sååå efter sitt småsyskon.

Jag använder mig av alla såkallade huskurer: ananas, hallonbladste, färdknäppen och att röra mycket på mig, men inget verkar vilja sätta igång det.

Envis bebis detta!

Är det någon annan som också är på eller kring BF som man kan följas åt med? :)

• Svar på tråden BF idag och ingen bebis i sikte! Fler i samma sits?
  • Malin 209

Åååh! +4 låter inget vidare!
    Känner precis som du, lurad!
    Känns som att hela graviditeten bara varit ett långt elakt skämt. ^^
    Har spänt lite i magen idag, mycket sammandragningar, men inget som känns ont eller annorlunda.
    Lite tryck nedåt när jag går mycket.
    Men man letar väl desperat efter tecken nu. ;)

• hallonooboy

[quote=75712957][quote-nick]Malin 209 skrev 2015-09-03 14:51:59 följande:[/quote-nick]Åååh! +4 låter inget vidare!

Känner precis som du, lurad!

Känns som att hela graviditeten bara varit ett långt elakt skämt. ^^

Har spänt lite i magen idag, mycket sammandragningar, men inget som känns ont eller annorlunda.

Lite tryck nedåt när jag går mycket.

Men man letar väl desperat efter tecken nu. ;)[/

Japp, letar lika desperat som dig... Det är ett under att tiden ens går... Har ändå vart på övertid i hela 4 dagar?? Det går ju verkligen inte fort men det är ju en liiiiten liten tröst att tiden faktiskt går. Men börjar få allt mer panik och bebis måste verkligen ut snart, hittar hela tiden fler och fler bristningar på kroppen och sparkarna blir bara starkare och starkare och allt detta är helt i onödan, han är ju helt färdig :( Kom ut och mys med mamma istället, snälla :(

• Malin 209

Ja jag känner detsamma!
    Och min mage växer för varje dag känns det som! :/
    Vill inte bli större nu! Trodde ju knappt att det var möjligt..

• Malin 209

Har roat mig med att hoppa lite studsmatta och putsa fönster idag - desperationen börjar bli ett faktum nu. ;)

• Br0k3n

Har bf på söndag. Men är trött på det ni, hade sista besök hos bm idag. SF mått hade jag 36

• Malin 209

Tror det var 35 sist.
    Får se om det ändrats något till imorrn.
    Vad har du Matilda?

• Matildawaltin

Hade 36 för en vecka sen. Börjar bli orolig över att det är en jätte därinne. Usch, försöker även att inte äta för mycket.

• hallonooboy

Mitt SF-mått har vart på 37cm de två senaste måndagarna............ Iof mätt av två olika barnmorskor så man vet ju inte riktigt. Jag längtar så efter att få gå börja mitt nya liv som mamma och droppa alla kilon och träna och amma och mysa och kunna äta vad jag vill och köpa kläder i min gamla storlek :( Allt det här med graviditet fullkomligt kräks jag på, var så övertygad om att det skulle vara över nu. Känner liksom paniken hela tiden krypa. Och kommentarer som "Det kan ju ske näääär som helst nu" och "nä, inatt föder du, ska du se" och "inom 10 dagar har du din bebis ska du se" hjälper VERKLIGEN INTE. Man har liksom hört att "det kan ske närsomhelst" i över en månad nu osv. Bf+5 idag.

• Malin 209

Nej visst blir man irriterad?
    Alla smarta kommentarer som de tror ska "trösta"..

Var hos BM precis, och hade misstagit mig - hade visst 36 i magmått sist, och nu hade jag 37! :o
    Blev inplanerad för UL och fostervattenskoll nästa fredag.
    Men jag vill ju slippa det! Vill ha min bebis nuuu!
    Frågade även om de kunde göra en livmodertappskoll för att se hur långt gången man är, men fick svaret att "de gör inte sånt" :/
    Eftersom jag är omföderska menade hon att jag kunde vara öppen 3-4 cm men att det inte hade någon som helst inverkan på när förlossningen skulle starta - så då fanns det ingen poäng med att kolla.
    Hade en annan barnmorska än min vanliga idag och känner mig totalt nedslagen nu.. :(

• Matildawaltin

Lider med er tjejer! Håller med er. Fasiken vad tungt det är nu.

Är på bristningsgränsen att jag typ ångrar mig, vill inte ha barn längre.

Vaknade i natt med världens menssmärta och tänkte. YES. Försvann lika fort, alltså kan jag bli mer grundlurad av min kropp????

Jag tycker att du ska åka in på förlossningen och kräva hjälp, överdriv! Säg att det är för jobbigt nu!!

• Malin 209

Mmh, ska väl ge lill*n helgen på sig, men kommer det ingen bebis innan nästa vecka så ska jag nog ringa Danderyd och rådslå med dem om man kan få en hinnsvepning i alla fall!

• Br0k3n

Nä vi har inte fått någon bebis än . Dock har slemproppen gått och värkarna börjar arta sig.

Svar på tråden BF idag och ingen bebis i sikte! Fler i samma sits?