• Humlan88

Hur ska jag få mina föräldrar att inse att deras hund är opålitlig

Mina föräldrar har en 7 årig rottweiler.  I början var hon hur go som helst men de senaste åren har hon blivit mer opålitlig. Hon har varit och nafsat min sambo i ansiktet. Hon skäller och morrar åt andra hundar. Hon drar i kopplet och härjar.

Problemet är att mina föräldrar, framför allt pappa är ALLES för daltig. Han behandlar henne som ett barn och dom har ingen pli på henne alls, Hon får bestämma ALLT. 
    Jag har försökt att säga detta tusen gånger men då blir det sura och säger att de är deras hund.
    Nu har hon tydligen varit på min mamma å nafsat henne i ansiktet. Jag litar inte ett dugg på den hunden och de MÅSTE få pli på den.
    Men så fort jag försöker så lyssnar de inte. Min styvpappa tror bara att de är "andras" fel och han säger att man aldrig ska vara en hund i ansiktet. MEN min hund har ALDRIG gjort nåt sånt, fast jag pussar på henne varje dag. Han daltar med henne så jag blir galen snart!!

Snälla hur ska jag göra???  Och vad KAN dom göra åt problemet.

• Svar på tråden Hur ska jag få mina föräldrar att inse att deras hund är opålitlig
  • tjockobbe

Du kan inte göra någonting tyvärr. Vill han/de inte inse problemet så gör de kanske det när det har gått för långt och hunden faktiskt biter på riktigt. Har de "tur" så är det nån av de själva och inte någon de möter ute eller nåt, för då är det kört för hunden.

Vera 130923 | Bebis 151024 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Erizajo

Sådär var mina föräldrars hund med, han hade bitit både min pappa och mig, men de skulle absolut inte ta bort honom! Det slutade med att han bet min systerdotter i halsen!!! (Hon var två år då) det var hemskt med då tog de äntligen bort honom, men jag och min syster var så arga att det behövde gå så långt! (Min dotter var ett halvår äldre då) tyvärr kan man inte göra så mycket.

• Voodoodoll
    Erizajo skrev 2015-09-04 13:22:39 följande:

Sådär var mina föräldrars hund med, han hade bitit både min pappa och mig, men de skulle absolut inte ta bort honom! Det slutade med att han bet min systerdotter i halsen!!! (Hon var två år då) det var hemskt med då tog de äntligen bort honom, men jag och min syster var så arga att det behövde gå så långt! (Min dotter var ett halvår äldre då) tyvärr kan man inte göra så mycket.

Varför låter ni era barn vara runt en hund som bitit flera gånger?
  • Aniiee

Anmäl hunden om den är och nafsar folk i ansiktet utan att ägarna gör något. Duh, liksom..... Om farbror polisen och länsstyrelsen kommer och pratar med de så brukar det bli eld i baken.

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Humlan88

Har försökt prata med dom 10000 gånger men de vägrar inse det. Blir så jäkla arg på dom. De ända dom säger är typ " vi lägger oss inte i hur ni uppfostrar eran hund" nej men hon har inte nafsat 2 pers i ansiktet

• Dexter dot com

Det är deras hund och deras beslut hur dom vill fostra den men ni får väl helt enkelt ställa krav att hunden inte är i samma rum när ni hälsar på om ni är oroliga att den ska bitas. En rottis är ju en arbetande hund och får den inte jobba utvecklar dom ofta mindre trevliga olater. Hur aktiveras hunden ?

• Erizajo

Ja vi vill väl att våra barn ska få träffa sin mormor och morfar såklart!

Svar på tråden Hur ska jag få mina föräldrar att inse att deras hund är opålitlig