• Anonym (Lollo)

Har du gjort någon abort? Enligt Sveriges Radio har var tredje svensk kvinna gjort minst en abort och många av dessa har gjort fler.

Hörde som sagt på radion idag om detta, hittar dessvärre ingen länk.
    Så, hur står det till med aborterna folks?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du gjort någon abort? Enligt Sveriges Radio har var tredje svensk kvinna gjort minst en abort och många av dessa har gjort fler.
  • Anonym (Saburi)
    Aniiee skrev 2015-09-05 01:17:08 följande:
    Ett embryo, förstås, knäppis =P
    Är det okej att avhumanisera svarta också och säga, en neger är inte en människa, det är en neger?
  • Anonym (Z)
    Anonym (o) skrev 2015-09-04 21:58:59 följande:

Har gjort en abort, är 35 år. Var inget svårt beslut och jag tänker aldrig på det. Med det sagt förstår jag helt och hållet att man kan ha etiska invändningar mot abort, och det är ju inte optimalt. Men av två dåliga saker - abort eller oönskade föräldraskap - är det det minst onda som jag ser det.

Usch. Jag lägger inga värderingar i hur mycket folk knullar eller hur många aborter folk gör , men jag har svårt får hyckleri.

Bland annat folk som skaffar barn de varken vill ha , kan försörja eller ta han om för att det vore " etisk fel" att göra abort.
  • Anonym (Z)
    Anonym (o) skrev 2015-09-04 21:58:59 följande:

Har gjort en abort, är 35 år. Var inget svårt beslut och jag tänker aldrig på det. Med det sagt förstår jag helt och hållet att man kan ha etiska invändningar mot abort, och det är ju inte optimalt. Men av två dåliga saker - abort eller oönskade föräldraskap - är det det minst onda som jag ser det.

Usch. Jag lägger inga värderingar i hur mycket folk knullar eller hur många aborter folk gör , men jag har svårt får hyckleri.

Bland annat folk som skaffar barn de varken vill ha , kan försörja eller ta han om för att det vore " etisk fel" att göra abort.
  • Anonym (Hittills)
    Anonym (Saburi) skrev 2015-09-06 19:53:16 följande:
    Är det okej att avhumanisera svarta också och säga, en neger är inte en människa, det är en neger?
    Det där var en märklig liknelse. Ett embryo är ingen människa. Det är en cellklump. Människor är människor oavsett hudfärg.
  • Zuzanne

Har gjort 2, v 14 och 13. Är 28 och senaste var för ca 4 år sedan och den innan för ca 5 år sedan.

• Anonym (Saburi)
    Anonym (Hittills) skrev 2015-09-06 20:33:12 följande:
    Det där var en märklig liknelse. Ett embryo är ingen människa. Det är en cellklump. Människor är människor oavsett hudfärg.
    Du kan rapa upp vilka dumheter som helst som du blivit itutad. Säger någon åt dig att ett nyskapat liv inte är en människa köper du det hur dumt det än låter och då är det inte konstigare än att man avhumaniserar vissa gående människor...
  • Anonym (Hittills)
    Anonym (Saburi) skrev 2015-09-06 23:14:54 följande:
    Du kan rapa upp vilka dumheter som helst som du blivit itutad. Säger någon åt dig att ett nyskapat liv inte är en människa köper du det hur dumt det än låter och då är det inte konstigare än att man avhumaniserar vissa gående människor...
    Jaha, så det säger du.
  • Pentagram
    Anonym (Saburi) skrev 2015-09-06 23:14:54 följande:
    Jag antar att du är anser att treåringar borde ha rösträtt. Jag menar, om du tycker att treåringar är för omogna för att ha rösträtt så kan du ju lika gärna tycka att mörkhyade är för omogna för att ha rösträtt...
  • Anonym (Hittills)
    Pentagram skrev 2015-09-07 11:24:23 följande:
    Jag antar att du är anser att treåringar borde ha rösträtt. Jag menar, om du tycker att treåringar är för omogna för att ha rösträtt så kan du ju lika gärna tycka att mörkhyade är för omogna för att ha rösträtt...
    Haha, precis lika logiskt :D
  • Anonym (M)

Nej jag har aldrig behövt göra en abort, vilket jag är väldigt glad över. Jag kan inte direkt påstå att jag var duktig på att skydda mig när jag var yngre.
    Jag kommer förmodligen aldrig behöva göra en abort heller, då min man inte kan få biologiska barn.

• Anonym (Saburi)
    Pentagram skrev 2015-09-07 11:24:23 följande:
    Inte rösträtt men livsrätt!
Svar på tråden Har du gjort någon abort? Enligt Sveriges Radio har var tredje svensk kvinna gjort minst en abort och många av dessa har gjort fler.