• Volkheim

Hjälp att hitta gammal barnbok

Hej.

Ber om ursäkt i förväg utifall det finns en sådan här tråd. Jag sökte men hittade ingen.

Hitta gammal barnbork jag hade som grabb. säkert tjugo år sedan.

Jag minns inte titel eller författare, men boken handlade om några barn som hamnade i ett gammalt spökhus. Det var en bilderbok med text och man skulle hitta saker på varje sida, samtidigt som texten förde historien framåt.Dessa saker var olika för varje sida förutom att det alltid var en klocka gömd i bilden. Annars kunde dte vara ett ljus, en ficklampa eller vad som helst.

En mystisk man vid namn Igor bodde i spökhuset, eller om han var betjänt. Han släppte in barnen. Även Igor kunde gömma sig i bilderna ibland

Första bilderna var en trädgårdslabyrint som ledde fram till spökhuset, sedan fanns det ett rum med tavlor, ett rum med en stor målning där man skulle hitta föremål som inte passade in, då tavlan var målad på 1800-talet eller så.

En av de sista bilderna hette "klockans timma" eller "spökenas timma" eller något sådant och då flippade alla spöken ut och det var en dubbelsida fylld av spökansikten, och där skulle man hitta alla klockor från de förra sidorna, barnen, och igor.

Boken KAN ha ett blått omslag. den var ganska stor men inte tjock.

Om någon vet vad den heter skulle jag bli så jävla glad. Eller om någon har den och skulle vilja sälja till ett rimligt pris.

//Volkheim

• Svar på tråden Hjälp att hitta gammal barnbok
  • Ellie

Jag vet tyvärr inte vilken bok det är. Har du försökt fråga på ett bibliotek? De brukar ha koll.
    Kanske denna tjänst kan ge något?
    bibblansvarar.se/sv

• Volkheim
    Betty Boop skrev 2015-09-05 22:20:10 följande:

Äh! Sök på "Spökhuset" av Nicola Baxter på www.cdon.com

Hej, nej den är det tyvärr inte.
Svar på tråden Hjälp att hitta gammal barnbok