• Rara Klara

mamma city BF maj 2016

Hej, 

Den här tråden är till för dig som valt barnmorska på Mamamia City i centrala Sthlm och väntar BF i maj 2016 eller där i kring.  Här kan vi utbyta erfarenheter under vår graviditet, och med lite tur kanske också träffas i väntrummet på mamamia. Jag har en förhoppning att detta forum kan ge utrymma att vi kan dela våra erfarenheter under graviditeten oavsätt om du är förstföderska eller inte. Och med lite tur lära känna varann och knyta vänskapskontakter. Det är mycket härligare att kunna dela sin graviditet med andra, speciellt med dem som är i samma situation! Jag ser mycket fram mot graviditetstiden och vad den för med sig! Varmt välkomna hit!

• Svar på tråden mamma city BF maj 2016
  • Rara Klara

Godmorgon allesammans! 
    Vi beslöt oss för att ta en riktigt lugn helg hemma denna helg. Det har varit himla skönt. Allt får ramla på sin plats och onödig stress är som borta.
    Vill gärna skriva av mig hur det varit för mig hittills. I onsdags var min mens beräknad och jag vaknade 03.15 av att: ja, nu han jag äntligen kissa på stickan ;) Jag hade liksom väntat på detta tillfälle bra länge....hela två veckor och testat redan dagarna innan som såklart visade minus. Så när jag vaknade var jag förberedd på ett minus. Men det visade sig vara plus. Vet faktiskt inte hur länge jag stirrade på stickan, eftersom det fortfarande var natt, men jag trodde inte mina ögon. Lyckan var total! Jag kunde inte undgå att väcka min man, och kan höll bara om mig och log och fortsatte sova. Han var inte ett dugg överraskad. Han kände det på sig, eftersom jag börjat äta så konstiga saker som jag annars inte gör. Haft 37.3 i temp ända sen ägglossning, och magen svullen som en ballong. 
    Enda sen den dagen har jag googlat barn, pratat barn, och drömt barn. nästa lite för mycket. Så nu när helgen kom va det så skönt att stänga ner allt. Det kan ju bli alldeles förmycket, ni vet....kan jag äta det, måste googla...kan jag träna så osv. 
    Det har skapat mig en himla massa stess också som jag annars inte har. 
    Så jag har lärt mig nu, att ta allt med en nypa salt. Jag vet vad jag behöver äta och att det är bra att träna, och så får resten bli i den takt som det kommer! 
    Jag har börjat gå på långpromenad nästa varje dag, vilket är både underbart skönt, och rogivande. 
    Trevlig söndag! 

• Rara Klara

Träning å sånt!
    Hej allesammans! Innan jag var gravid tränade jag på gym varannan dag och cykla till jobbet ( 10 km enkel väg) och så sprang jag inbland...5 km. Men efter att jag plussade har jag inte riktigt vågat förrän igår. Jag har alltså i flera veckor gjort egentligen ingenting, i rädsla att det något ska bli tok. Men så igår var jag på gymmet, och promenerade därefter men mig man. En riktigt härlig långpromenad i regnet. Och idag vågade jag cykla till jobbet. Och vet ni, det känns mycket bättre. Jag känner mig starkare, piggare och känner en bättre kontroll på min kropp. Är så glad att jag våga igen. Jag cyklar dock sittandes, för det ska visst inte va så bra att stå upp och cykla.
    Är glad för det lilla- och det har för så mycket positivt med sig! Hur tränar ni?
    Trevlig måndag

• Louisehagg

Hej,

Jag plussade för 5 dagar sedan och väntar nu vårt första barn. Allt är väldigt nytt och de känns som om jag måste ändra hela mitt liv.

Jag har eget företag där jag dagligen måste bära väldigt tunga saker och de är även mycket stress.

Visst påverkar detta fostret?

• KarinP

Hej!

Vad roligt att ni också ska ha bebis i maj! Det ska vi också ???? Så spännande, första barnet!

Jag heter Karin, är 32 år. Jag och min sambo bor i Bromma, går till barnmorska i Alvik. Ångrar lite att vi inte valde Mammamia då jag också jobbar i stan.

Jag har försökt fortsätta träna på gymmet och hålla igång, kämpar på fast nu börjar det kännas lite???? Fick sluta springa i v. 15-16, fick ont i fogarna av det.

Hur går det för dig? Hur mår du? Vore ju så roligt att ha kontakt med någon annan i samma situation som oss!

• KarinP

Haha, skulle vara smileys, inte en himla massa frågetecken!

Svar på tråden mamma city BF maj 2016