• Connie07

Fler här som inte tål barnets pappa

Vill helst inte ha kontakt med mitt barns pappa.Vi har gemensam vårdnad och han är bara ett problem.Fler som tänker så?Annars skulle jag vara lyckligare om jag slapp ha kontakt med honom.Måste jag lida nu 10 år framåt?

• Svar på tråden Fler här som inte tål barnets pappa
  • DeLo

Ni har ett barn tillsammans och för barnets skull bör ni kunna ha någon form av kontakt. 

• Tecum
    Connie07 skrev 2015-09-05 20:56:26 följande:

Vill helst inte ha kontakt med mitt barns pappa.Vi har gemensam vårdnad och han är bara ett problem.Fler som tänker så?Annars skulle jag vara lyckligare om jag slapp ha kontakt med honom.Måste jag lida nu 10 år framåt?

Haha, det här är Familjeliv, här vimlar av kvinnor som inte tål sina barns pappa så du är bland vänner...
  • Connie07

Jag har väl inget val?Hade jag fått bestämma så skulle kontakten vara 0.Men när barnet är vuxen då?Måste jag ringa o umgås då ochså.

• Drottningen70

Jag hatar honom. Av den anledningen att han inte värnar kontakten med vårt barn trots övermäktiga ansträngningar från min sida.

At man som du gör ÖNSKAR bort en pappa som önskar vara delaktig är för mig obegripligt. Om du lyckas kommer du kanske känna annorlunda när du får möta ditt barns längtan och undran efter sin pappa....

Trots att jag verkligen inte tål karln så har jag till och med fanskapet boende hos mig en vecka i sträck de få ggr jag lyckas driva igenon att han ska träffa sitt barn. Det är inte lätt men vad gör man inte för sitt barns bästa...

• Connie07

Hade han varit normal och vänlig,ja då skulle det vara lättare.Han är kontrollerande och skapar problem.

• Bullen2015

Vem säger att du måste umgås? Det viktiga är att ni kan hantera det som gäller barnen, sitta på samma kvartssamtal osv... Själv löser jag allt via sms, det bästa beslut jag någonsin tagit :)... Se till att bli självständig så behöver du inte mer kontakt ( två garderober, bestämda tider osv osv )

• ummsumaya

Du får väl känna precis som du vill. Men visa det inte för ditt barn. H*n har rätt till sin pappa, så gör det lätt för henne och inte tvärtom.

• Connie07

Ja,gör det lätt för barnet.När barnet är 18 år måste jag ha kontakt med pappan?Vill inte sitta på samma studentfest och låtsas att det regnar,,det blir bara bråk hur jag än gör.Tycker man borde slippa det här och vara lycklig,har ju bara ett liv.

• Drottningen70
    Connie07 skrev 2015-09-06 14:37:58 följande:

Ja,gör det lätt för barnet.När barnet är 18 år måste jag ha kontakt med pappan?Vill inte sitta på samma studentfest och låtsas att det regnar,,det blir bara bråk hur jag än gör.Tycker man borde slippa det här och vara lycklig,har ju bara ett liv.

Du tänker att barnet måste välja vem avsina föräldrar hon ska ha med på studentfesten alltså?
  • Bullen2015
    Connie07 skrev 2015-09-06 14:58:54 följande:

Nix,man kan ju ha 2 studentfest eller hur?!

Ja det är ju bara att köra :) Vi har alltid två födelsedagar, 2 jular osv... Jag sköter min släkt och han hans :)... Enda gången det kan bli problem är bröllop, dop osv men då får ni väl knipa igen och hålla er på er kant ;) Annars behöver man inte ha så mycket kontakt ( bara om skola osv )... Allt annat kan man lägga döv örat till. Och självklart pratar man inte skit om varandra ;)
  • Bullen2015

Ja det är ju bara att köra :) Vi har alltid två födelsedagar, 2 jular osv... Jag sköter min släkt och han hans :)... Enda gången det kan bli problem är bröllop, dop osv men då får ni väl knipa igen och hålla er på er kant ;) Annars behöver man inte ha så mycket kontakt ( bara om skola osv )... Allt annat kan man lägga döv örat till. Och självklart pratar man inte skit om varandra ;)
  • Drottningen70

Javisst kan man. Kommer man inte överens med mormor och farfar så kan de ju också köra varsin, om man nu är helt oförmögen att hålla tand för tunga och bita ihop några timmar för att fokusera på barnets högtid istället för konflikter mellan de vuxna...

Om det inte handlar om nåt extremt som att man separerar från ett misshandelsförhållande etc så är det för mig helt obegripligt att man som förälder kan vara så självcentrerad att man inte kan tänka sig att vara på barnets studentfest samtidigt som exet. Ska barnet ha två bröllop om hon gifter sig sedan också? Två dop när de får barn? Etc?
  • Connie07

Alla får göra som dom vill.Tur nog att det är många år kvar till såna högtider,om dom kommer.Tycker inte att det är fel att fira födelsedagar/jul 2 gånger ,lyx!

• Connie07

Folk ändras och man ju göra misstag.Bara för att han man barn ihop betyder ju inte att man ihop resten av livet,bästa vänner,eller hur

Svar på tråden Fler här som inte tål barnets pappa