• Allie779

    sekundärt ofrivilligt barnlösa

    Jag tror det heter så i alla fall! Efter en utredning hittade de inga fel men vi kan inte bli gravida naturligt, fast vi fått en son den vanliga vägen. Våren 2012 började vi försöka med andra barnet, blev till slut utredning, sen insemination hösten 2014 som lyckades men tyvärr förlorade vi lilla pojken januari 2015. Gjorde nytt inseminationsförsök som inte lyckades. Tog en paus nu i sommar och funderar på att börja försöka igen.

    Tänkte om det finns fler som går igenom ungefärligt samma sak och som vill följas åt!

  • Svar på tråden sekundärt ofrivilligt barnlösa
  • Anonym (Undran)

    Hej! Hur länge försökte ni innan det blev utredning?

    Tråkigt att höra om er krokiga väg! Håller tummar att det är er tur i höst

  • Gweny

    Tråkigt! Dem har inte sagt något om att gå vidare till IVF?

    Jag är också sekundärt barnlös, medan min sambo inte har några barn. Vi har försökt få i 2.5 å nu. Under den tiden har vi lyckats 1 gång, men blev ma tyvärr.

    Nu är vi i IVF-svängen. Snart dags för vårt 2a FET.

  • Allie779
    Anonym (Undran) skrev 2015-09-06 23:20:35 följande:

    Hej! Hur länge försökte ni innan det blev utredning?

    Tråkigt att höra om er krokiga väg! Håller tummar att det är er tur i höst


    Två år försökte vi innan det blev utredning
  • Allie779
    Gweny skrev 2015-09-07 07:15:01 följande:

    Tråkigt! Dem har inte sagt något om att gå vidare till IVF?

    Jag är också sekundärt barnlös, medan min sambo inte har några barn. Vi har försökt få i 2.5 å nu. Under den tiden har vi lyckats 1 gång, men blev ma tyvärr.

    Nu är vi i IVF-svängen. Snart dags för vårt 2a FET.


    jo vår läkare sa att för oss finns det insemination eller IVF och eftersom de inte hittar fel på oss så tyckte han det var onödigt att betala ca 30.000 när säkert en insemination funkar. Å visst gjorde den det till en början men så förlorade vi ju lillen i januari detta år. Har två försök kvar sen blir det IVF för oss.

    visst är det jobbigt när man håller på i flera år å bara kämpar å hoppas!?
Svar på tråden sekundärt ofrivilligt barnlösa