• emuya

Rubbad mens efter uttag av kopparspiral

Hej!

Tog ut min kopparspiral för några veckor sen och nu är min mens 4 dagar sen. Har inga symptom på graviditet och har testat negativt. Så undrar nu om någon annan varit med om samma sak?

Enligt bm så ska uttag inte alls påverka menscykeln...

• Svar på tråden Rubbad mens efter uttag av kopparspiral
  • Sandels
    emuya skrev 2015-09-06 22:11:51 följande:

Hej!

Tog ut min kopparspiral för några veckor sen och nu är min mens 4 dagar sen. Har inga symptom på graviditet och har testat negativt. Så undrar nu om någon annan varit med om samma sak?

Enligt bm så ska uttag inte alls påverka menscykeln...

Japp, jag var med om samma sak. Den första månaden var den ca 5 dagar sen, därefter rättade cykeln till sig och efter det har den kommit i tid. Jag har även fått betydligt mindre mens än vad jag hade när spiralen var i - nu har jag två dagar med blödningar, därefter lite spottings i 2 dagar, sen är den slut. Förut blödde jag i minst 5 dagar, så det är ju en förändring till det positiva..

Jag fick också höra att uttag inte ska påverka, men uppenbarligen gör det ju det för vissa, det är vi båda exempel på.
  • bibi87

Hände även mig, tog ut min spiral i slutet av förra mensen. Min ägglossning blev ca 6 dagar sen och även mensen. Eller jag väntar mig att mensen kommer imorgon, enligt Natural Cycles ska den det. Och kommer den imorgon är den 6 dagar sen. :/

• Greifing

Min mens hoppade över en månad efter uttag av kopparspiralen. Nu har den gått till sig men väntan var låååång.

Min mens är dessutom ändra från 28 dagar till 32 dagar :/

• emuya

Verkar ju inte vara helt ovanligt ändå. Konstigt att de inte säger någontingom det :/ Hade man vetat så hade den åkt ut tidigare :P

Svar på tråden Rubbad mens efter uttag av kopparspiral