• Larsab

    Mamma hotar med arg pappa

    När våra barn båkar hotar ibland barnens mamma med att "Nu blir pappa snart jättearg!". Med lite eftertanke till det hela så retar det här mig något otroligt. Många gånger har jag blivit arg i de situationerna, och förmodligen är det mammans "triggande" som "fått igång" mig.

    Vad tycker ni? Har ni upplevt något liknande?
    Jag upplever det som att barnens mamma hotar barnen med "den arga pappan".

  • Svar på tråden Mamma hotar med arg pappa
  • Gladskit

    Jag tycker inte att det låter så jätteschysst. Om mamman är på väg att bli riktigt arg så kan hon säga det tycker jag. Och stå för det. Istället för att hota med att pappan (alltså du) snart blir jättearg.

    Säg till henne hur du känner och att du inte vill att hon uttrycker sig på det viset mer, och hoppas hon slutar!

    Vi har inget sånt oss emellan, däremot stör jag mig ibland på att min man alltid måste lägga till något slags konsekvens.
    Ät upp maten ... annars blir det inget...
    Häng upp jackan efter dig... annars får du inte...

    Jag brukar göra det så enkelt som möjligt, häng upp jackan liksom.

  • Sandra8978

    Damn, jag hade blivit riktigt förbannad om min sambo gjort som din fru.

    Jag hade tagit ett snack med henne och förklarat att jag inte ville att hon fick mig att framstå som en aggresiv person inför mina barn.

    Sedan hade jag sagt att hon måste våga stå på sina egna ben och inte luta sig mot min auktoritet.

  • Sandra8978
    Gladskit skrev 2015-09-07 14:06:02 följande:

    däremot stör jag mig ibland på att min man alltid måste lägga till något slags konsekvens.
    Ät upp maten ... annars blir det inget...
    Häng upp jackan efter dig... annars får du inte...

    Jag brukar göra det så enkelt som möjligt, häng upp jackan liksom.


    Jag håller med, att behöva komma med hot försvagar bara hans position.
    Barnen ska lyda för att det är ni som säger åt dem, inte för att de bli hotade.
  • Gladskit
    Sandra8978 skrev 2015-09-08 22:34:37 följande:
    Jag håller med, att behöva komma med hot försvagar bara hans position.
    Barnen ska lyda för att det är ni som säger åt dem, inte för att de bli hotade.
    Exakt, plus att det blir väldigt tjatigt
Svar på tråden Mamma hotar med arg pappa