Samarbetssamtal? Opartiskt?
jag och mitt ex var på samarbetssamtal... dom som höll i mötet var vidriga. Dom antog en massa saker, lät oss inte förklara och målade upp hemska scenarier.
ska inte dom vara opartiska??
Bl.a när vi separerade så hade jag barnen måndag-fredag då exet jobbade borta. när han sen var ledig på helgen så tog han barnen. familjerätten menade att jag var en dålig mamma och att det var synd om barnen som hade en mamma som försvann varje helg. Men dom sa inget om att pappan var borta 5 dagar i veckan.
vi pratade också om att pappan brukade skada barnen som straff, jag hade hotat honom med att om han gör det igen så kontaktar jag socialen, familjerätten blev arg på mig och menade att så lågt får man inte sjuka att man hotar med en sådan sak. dom sa inget om hans handling.
det var jag som kontaktade dem eftersom att våra barn visar tydliga tecken på att dom inte mår bra och för att pappan hjärntvättar dem med sin skit (snackar skit om mig, min sambo och även våran hund) men dom gaddade allihopa ihop sig mot mig och tyckte att jag sa hemska saker, dvs sanningen! att han ÄR manupelativ och ljuger för barnen.
ska ett sånt här samtal vara så här? en del säger att dom försökte reta upp mig för att se min reaktion.. men varför skulle dom vilja det?